شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به خشکسالی موجود در استان ذخیره آب سد زاینده رود از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب به ۳۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

ذخیره آب سد زاینده رود به ۳۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری اظهار داشت: تونل کوهرنگ حدود ۲۳ سال ساکنین را بلاتکلیف کرده ‌و به سبب اجرای عملیات مربوط به تونل و سد کوهرنگ سه هیچ خدمات دولتی انجام نمی‌شود و همچنین تونل کوهرنگ سه، چندین چشمه را خشک کرده است.

وی در ادامه گفت: کارون باید با همکاری مسئولین حفظ شود و در طرح بهشت آباد میزان ورود آب و برداشت باید متعادل باشد رودخانه بهشت‌آباد باید متعادل باشد که توسط کارشناسان خبره این مهم تحقق پیدا خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به خشکسالی موجود در استان ذخیره آب سد زاینده رود از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب به ۳۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: بارندگی از ۸۰۰ میلی متر به ۴۰۰ میلی متر رسیده و همچنین ۳۰ متر آب‌های زیرزمینی افت داشته اند.

در ادامه نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت:چهارمحال و بختیاری دارای مناطق صعب العبور می‌باشد از این رو باید تجهیزات اطفا حریق از جمله بالگردها در استان تامین شود.

علی کاظمی افزود:  طرح الکترونیکی سیماک کار مدیریت پسماند کاغذی را راحت تر و سبب حفظ محیط زیست خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه های انتقال آب در حال اجرای استان باید در چهارچوب قوانین و مقررات عملیاتی شود و نظر کارشناسی برای اجرا اولویت اصلی این طرح ها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.