مشهد-مشهد با پیشینه بیش از ۱۰۰ سال نمایش فیلم، همیشه در بخش سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها، ساخت سالن‌های نمایش فیلم، تولید فیلم‌های سینمایی در تمام بخش‌ها از جمله تهیه کنندگی، کارگردانی، بازیگری و حتی مسئولیتی، در بدنه سینما پیشگام بوده است.

مشهد قطب اصلی نمایش فیلم در کشور است

قدس آنلاین-گروه استان ها- حسین پورحسین: فیلمسازان و مدیران سینمایی کشور، مشهد را بعد از تهران پرمخاطب‌ترین تماشاگر فیلم در ایران به شمار آورده‌اند.

حضور عوامل تولید فیلم‌های سینمایی در مشهد و استقبال از حضور بازیگران در این شهر سابقه‌ای دیرینه دارد، اما باید دید نظر سینماگران و بازیگران سینما درباره مخاطبین سینما در مشهد چیست و از نظر آن‌ها این مخاطبین چه جایگاهی دارند؟

حضور گسترده مشهدی‌ها در عرصه سینمای کشور

سعید سهیلی کارگردان و تهیه کننده مشهدی سینما به خبرنگار ما می‌گوید: بسیاری از کسانی که در کار تولید فیلم هستند از بازیگری تا تهیه کننده مشهدی هستند.
وی می‌افزاید: از همه مهم‌تر اینکه سینما در مشهد مخاطبان عاشقی دارد که سینما را سرپا نگه داشته‌اند.
وی تصریح می‌کند: ضروری است فضای سالن‌های نمایش به ابزار روز مجهز شود که در مشهد این اتفاق رخ داده و سینماهای مشهد به سیستم‌های دیجیتال و صدای دالبی مجهز شده و تماشاگران مشهدی هم بیشترین استقبال را از فیلم‌ها در مشهد داشته‌اند.

مشهدی‌ها مشتاق‌ترین مخاطبین سینما هستند

سعید راد، بازیگر کهنه کار سینمای ایران مخاطبین سینما در مشهد را از جمله مشتاق‌ترین بینندگان فیلم توصیف می‌کند و به قدس می‌گوید: به دلیل استقبال پرشور مشهدی‌ها از سینما جشنواره فیلم فجر چند سالی است که همزمان با تهران در مشهد برگزار می‌شود.
وی می‌افزاید: من در اختتامیه یکی از این جشنواره‌ها در مشهد شاهد بودم که مشهدی‌ها عاشق سینما هستند و حال هم می‌بینم که مشهد دارای ظرفیت‌های خوبی برای ساخت و راه‌اندازی و تجهیز سینماها به سامانه‌های نمایشی و صوتی روز دنیا شده است.
وی تصریح می‌کند: این امر می‌تواند انگیزه‌ای برای تولیدکننده و پخش کننده فیلم در ایران باشد تا این شور و اشتیاق و استقبال تماشاگران مشهدی را با نمایش فیلم‌های روز تأمین کند.

مشهد قطب اصلی نمایش فیلم در کشور

پوران درخشنده در گفت‌وگو با قدس می‌گوید: تماشاگران فیلم‌های ایرانی در مشهد همیشه از فیلم‌هایی که ساخته‌ام استقبال کرده‌اند و مشهد قطب اصلی نمایش فیلم در کشور است.
وی خاطرنشان می‌کند: آنچه برای من اهمیت دارد حضور تماشاگر در سینماست و چون در حوزه اجتماعی فیلم می‌سازم مخاطبین سینما بخصوص در مشهد چه در جشنواره‌های فیلم فجر مشهد که با تمام عوامل و بازیگران فیلم حضور داشته‌ام و چه در نمایش عمومی تماشاگران را عاشق سینما دیده‌ام.
وی می‌افزاید: دنبال آن هستم که در فیلم‌هایی که می‌سازم از زندگی سخن بگویم و جایگاه خانواده را در فیلم از جنبه‌های گوناگون به تصویر درآورم.

ساخت مجموعه سینمایی با آخرین فناوری روز در مشهد

حسین فرحبخش، تهیه کننده و کارگردان سینما هم می‌گوید: تهیه فیلم‌هایی که در دفتر ما تولید شده در تمام ژانرهای سینمایی در مشهد پربیننده‌ترین فیلم در کشور بوده است و راه‌اندازی سالن‌های سینما در مشهد می‌تواند به صنعت سینمای کشور کمک کند و اکنون هم این استقبال سبب شده که در مشهد مجموعه‌های سینمایی با آخرین فناوری روز به نمایش فیلم اقدام کنند و این مسئله سبب رونق سینما در بدنه سینمای ایران می‌شود و مخاطبین سینما هم از دیدن فیلم‌ها لذت می‌برند.
وی می‌افزاید: شنیدم که قرار است در حاشیه شهر مشهد مجموعه پنج سالنه پردیس طلاب که مدت‌های زیادی است بلاتکلیف رها شده، ادامه ساخت آن در دستورکار قرار گیرد و این برای مشهدی‌های عاشق سینما خبر بسیار خوبی  است.

فروش بالا در سینماهای مشهد

سیدضیاء هاشمی هم در این رابطه به قدس می‌گوید: اتحادیه تولید و  توزیع فیلم ایران مشهد را از جمله پرتماشاگرترین علاقه‌مندان به سینما می‌داند و معتقد است سینماهای مشهد از فروش بالایی برخوردار هستند و این مسئله می‌تواند ورود سرمایه‌گذاران به زیرساخت‌های سینما و ایجاد سالن‌های جدید سینمایی را فراهم آورد.
وی خاطرنشان می‌کند: با این همه تماشاگر علاقه‌مند به سینما در مشهد ضروری است ظرفیت‌های صندلی سینما را افزایش داده و از ادامه ساخت مجموعه‌های سینمایی و نیمه فعال استان حمایت شود.

فراهم کردن شرایط برای دسترسی آسان به سینما

حبیب اسماعیلی تهیه کننده و بازیگر و توزیع کننده فیلم‌های ایرانی هم می‌گوید: با این همه علاقه‌ای که در مشهدی‌ها برای دیدن فیلم وجود دارد باید شرایطی را فراهم سازیم که تماشاگر سینما در محیطی نزدیک به محل زندگی و بدون دغدغه و کمبود فضا برای پارک خودرو براحتی به سینما دسترسی داشته باشند.
وی می‌افزاید: تمرکز سینما در کلانشهرهایی نظیر مشهد در یک محدوده مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌کند.

کمبود شدید سینما در مشهد

محسن مسافرچی، تهیه کننده و پخش کننده فیلم‌های سینمایی هم می‌گوید: مشهد دارای چند سینمای پرتماشاگر در محدوده خیابانی به نام ارگ بود. این سینماها با همه سالن‌های سینمایی کشور از نظر فروش رقابت می‌کرد و اکنون این سینماها تخریب یا از گردونه رقابت خارج شده‌اند و جمعیت چند میلیونی مشهد با حضور میلیون‌ها زائر و مسافر با کمبود شدید سینما روبه رو است.
وی اظهار می‌دارد: مسئولان باید در  این جهت چاره اندیشی کنند و همچون گذشته مشهد پیشتاز ساخت سالن‌های سینما بوده است اکنون نیز شاهد ساخت سینما در این کلانشهر باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.