یزد - بزرگترین نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت صنعتی کشور صبح چهارشنبه در سفر قائم ‌مقام وزیرنیرو به یزد به بهره‌برداری ‌رسید.

بزرگترین نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت صنعتی کشور در یزد به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد درحاشیه بهره برداری از این طرح اظهارداشت: امروز ۲ طرح صنعت برق استان یزد شامل نیروگاه الیاف گستر و نیروگاه خورشیدی گسترش انرژی نو آتیه با حضور قائم ‌مقام وزیر نیرو بهره‌برداری شد.

محمدحسین صباغ زادگان افزود: نیروگاه شرکت الیاف گستر یزد به ظرفیت ۱۴.۴ مگاوات مشتمل بر ١٢ دستگاه ۱.۲ مگاواتی با سرمایه‌ای بالغ ‌بر هفت میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و هشت میلیارد تومان سرمایه گجذاری ریالی توسط بخش خصوصی اجرا شده است.
وی با بیان اینکه این نیروگاه از نخستین نیروگاه های تولید همزمان برق و حرارت در کشور است، تصریح کرد: این نیروگاه دارای بازده الکتریکی ٤٠ درصد و بازده حرارتی ۲۸ درصد است که بیش از ٧٥ درصد از حرارت بازیافتی نیروگاه به شیوه‌ای موثر در بخش صنعتی (خطوط تولید الیاف مصنوعی) مورداستفاده قرار می گیرد.
وی همچنین از آغاز عملیات نصب تجهیزات نیروگاه خورشیدی گسترش انرژی نو آتیه با مشارکت سرمایه‌گذار آلمانی خبرداد و گفت: این قرارداد به‌صورت خرید تضمینی ۲۰ ساله به میزان ۱۰ مگاوات با سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) بسته شده است.
صباغ زادگان تصریح کرد: این نیروگاه با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال به‌صورت پایه‌ (استراکچر) ثابت، اجرا و به پست فوق توزیع برق شهرک فولاد متصل است و پیش بینی می شود این طرح به عنوان نخستین نیروگاه خورشیدی در استان یزد تا شهریورماه بهره‌برداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.