رئیس کمیته سوختهای زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: سوختهای زیستی در دنیا نزدیک به ۷۰ سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در ایران هنوز در زمینه استفاده از این نوع سوختها به توافق نرسیده‌ایم.

عدم توافق برای استفاده از «سوختهای فسیلی» در ایران با وجود قدمت ۷۰ ساله در دنیا

به گزارش قدس آنلاین، میثم طباطبایی با اشاره به ضرورت استفاده از سوختهای زیستی در کشور اظهار کرد: استفاده از سوختهای زیستی در کشور ضروری است زیرا این کار هم به محیط زیست کمک می‌کند و هم با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور، کمک مؤثری به مسئولان در زمینه کنترل مصرف سوختهای فعلی خواهد کرد.

رئیس کمیته سوختهای زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری افزود: سوختهای زیستی در دنیا نزدیک به ۷۰ سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در ایران هنوز در زمینه استفاده از این نوع سوختها به توافق نرسیده‌ایم.

به گفته طباطبایی با توجه به اینکه مصرف سوخت در کشور بالاست، ایران تا چند سال آینده دیگر نمی‌تواند نفتی صادر کند و به این ترتیب مصرف و تولید نفت در کشور یکسان خواهد شد؛ به همین خاطر امیدواریم این موضوع، طوری زنگ خطر را برای مسئولان به صدا دربیاورد که از همین امروز به فکر سوختهای جایگزین باشند.

رئیس کمیته سوختهای زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری یادآور شد: افزایش ۵.۴ درصدی مصرف سوخت در کشور، خود گویای بالا بودن مصرف انرژی در کشور است و اگر برای این موضوع فکری نشود، قطعا کشور در آینده در زمینه سوخت با مشکل مواجه خواهد شد.

وی بیان کرد: در ایران روزانه ۶۰ میلیون لیتر بنزین و ۶۰ میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌شود که این میزان به اندازه کل اتحادیه اروپا است.

طباطبایی با بیان اینکه به آینده انجمن سوختهای زیستی ایران امیدوار است، گفت: با تشکیل این انجمن و اجرایی شدن اهداف تعیین شده برای آن، بتوانیم مصرف سوخت در کشور را بهینه کرده و سوختهای زیستی را وارد چرخه سوخت مصرفی کشور کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.