یزد - مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: از هشتم دی ماه سال گذشته تا سیزدهم تیر ماه سال جاری تعداد بازرسی‌های آسانسور از ۵.۵ نوبت به ۴.۳ نوبت کاهش یافته وشرکت‌های فاقد کیفیت لغو پروانه می‌شوند .

شرکت‌های فاقد کیفیت لغو پروانه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به روابط عمومی  استاندارد، محمد حسین ماجدی اردکانی در نشست با مسئولین کمیته فنی آسانسور اظهارداشت: همانگونه که مشخص است این آمارگیری در یک بازه شش ماهه و از ۸۷ مورد بازرسی انجام شده بوده که نتیجه حاصله، نشان دهنده بهبود کیفیت کار در این صنعت است.

وی افزود: ۱۵ شرکت از ۱۹ شرکت آسانسوری یزد در این بررسی و مطالعه آماری شرکت داشته‌اند که تعداد بازرسی ۳۰ درصد آنها از میانگین استانی بالاتر بوده و انتظار می‌رود ادامه این روند با اجرای برنامه‌های جدید طبق مصوبه کارگروه استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات، تحولی را در این صنعت ایجاد کند.

ماجدی تصریح کرد: آسانسور جزء استانداد خدمات و مشمول قوانین و مقررات استاندارد اجباری است که هرگونه فعالیت در این زمینه انحصاراً بایستی توسط شرکت‌های مجاز صورت پذیرد، بنابراین به شهروندان عزیز تاکید می‌شود که قبل از هرگونه اقدام در زمینه تهیه و خرید این وسیله، لیست شرکت‌های مجاز که دارای پروانه طراحی و مونتاژ هستند را از اداره کل استاندارد استان یا سازمان صنعت، معدن و تجارت جویا شوند .

مدیر کل اداره استاندارد استان گفت: بر اساس فرصت‌های قبلی داده شده، اگر برخی از شرکت‌ها ی آسانسوری، وضعیت کاری و کیفی خود را بهبود ندهند، به منظور رعایت حقوق شهروندان، این اداره کل بر طبق وظایف قانونی و عرفی خود، لغو پروانه طراحی و مونتاژ آن‌ها را از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواستار خواهد شد . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.