کرمان-استاندار کرمان گفت: جغرافیای کرمان با توجه به دسترسی به افغانستان، بحث مواد مخدر را به این استان دیکته کرده است.

جغرافیای کرمان مواد مخدر را به این استان دیکته کرده است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر در محل سالن شهید مرتضوی استانداری اظهار داشت: بعضی از حکومت‌ها در تولید، توزیع و مصرف موادمخدر مشارکت می‌کنند و با بحران جدی در تولید، توزیع، مصرف و تجارت مواد مخدر در جهان مواجه هستیم.

وی بیان داشت: کشورهای صنعتی و پیشرفته توانسته‌اند راهکارهایی را در زمینه ایمن‌سازی خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان پیش‌بینی کنند.

استاندار کرمان با اشاره به روش‌های جدید ابتلا به موادمخدر تصریح کرد: استان کرمان با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دولت یازدهم بحث آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌هایی از جمله اعتیاد را به صورت جدی در دستور کار قرار داده است.

رزم‌حسینی عنوان کرد: طرح «نجات محله» را در دو محله شهر کرمان با هماهنگی و نظارت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان دنبال کرده‌ایم و عملکرد خوبی تاکنون داشته است، هرچند برای ارزیابی این طرح هنوز زود است.

وی ادامه داد: کرمان آمادگی کامل برای پیاده‌سازی و اجرای طرح‌های مرتبط با بحث مبارزه با مواد مخدر را دارد، زیرا تیم با تجربه و مطلعی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان داریم.

استاندار کرمان همچنین دسترسی آسان به مواد مخدر صنعتی و قیمت ارزان آن را از دیگر مشکلات برشمرد و تاکید کرد: جغرافیای کرمان با توجه به دسترسی به افغانستان، بحث مواد مخدر را به این خطه دیکته کرده است و مبارزه با مواد مخدر به کار جهادی و شبانه‌روزی نیاز دارد.

رزم‌حسینی در پایان سخنان خود برگزاری همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر را مهم دانست و افزود: رسانه‌ها باید در حوزه آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی مسئولان را برای مبارزه با مواد مخدر همراهی کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.