قزوین- معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قزوین گفت: در سال گذشته ۷۰۰ هزار دلار صادرات از استان قزوین به کشور اوکراین صورت گرفت.

صادرات ۷۰۰ هزار دلاری قزوین به کشور اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، منوچهر حبیبی در نشست هم‌اندیشی فرصت‌های همکاری استان قزوین با کشور اوکراین که صبح امروز در سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین۱۸۶صادرکننده  دارد که با ۳۷ کشور جهان در امر صادرات و واردات مراودات تجاری دارند.

وی افزود: صادرات استان قزوین در سال گذشته ۷۶۳ میلیون دلار بود و عمده صادرات ما در محصولات کشاورزی مثل کشمش و پسته و محصولات حوزه صنعتی مانند شیشه، کاشی و سرامیک و قطعات یدکی است.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قزوین اضافه کر: اوکراین یکی از مهم‌ترین کشورهای هدف صادرات و واردات استان قزوین به شمار می رود.

حبیبی با اشاره به ارزش ریالی صادرات به کشور اوکراین ادامه داد: در سال گذشته صادرات استان قزوین به کشور اوکراین ۷۰۰هزار دلار بوده است.

وی عنوان کرد: شیشه مهم‌ترین کالایی بوده که بیشترین حجم صادرات به کشور اوکراین را به خود اختصاص داده است.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قزوین تصریح کرد: کشمش پسته و مواد نفتی از جمله کالاهای صادراتی استان به اوکراین بوده و در مقابلکالاهای وارداتی از اوکراین جو ذرت دامی دانه آفتابگردان و روغن آفتابگردان است.

حبیبی گفت: در سال۸۹ مذاکرات تجاری بین استان قزوین و کشور اوکراین انجام شد که در نتیجه آن تفاهم نامه‌هایی به امضا رسید.هیأت سرمایه‌گذاری از اوکراین هم در سال ۹۴در استان قزوین حضور پیدا کردند.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به توانمندی‌هایی که در هر دو منطقه وجود دارد، این ارتباطات تجاری افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.