مشهد- سفیر بلژیک در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در بیش از ۳۰ سال گذشته با سخاوت خدمات ارزنده ای به پناهندگان خارجی ارائه کرده است.

خدمات ۳۰ ساله ایران به پناهندگان سخاوتمندانه است

به گزارش قدس آنلاین، فرانسوا دله سه شنبه شب در دیدار سفیران و دیپلمات های خارجی مقیم تهران با استاندار و مسئولان خراسان رضوی در مشهد افزود: ما دریافتیم که ایران طی بیش از ۳۰ سال خدمات ارزنده ای به این پناهندگان داده که همچنان هم ادامه دارد.
وی به نمایندگی از این جمع، هدف از این سفر را بازدید از وضعیت پناهندگان و خدماتی که ایران به آنان می دهد، عنوان و بیان کرد: آگاه هستیم که ایران با وجود مسائل و مشکلات خود، فشارهای زیادی را در این رابطه متحمل شده است.
وی تصریح کرد: ایران مرزهای خود را به خوبی مدیریت کرده و برای تامین امنیت مرزی هزینه های سنگین زیادی را متحمل می شود در عین آنکه هزینه های جاری هم برای این کشور در پی دارد و افراد بسیاری برای حفاظت از این مرزها جان خود را به خطر می اندازند.
وی در زمینه بی ثباتی در منطقه گفت: ما به این وضعیت نابسامان واقفیم و از سویی شاهدیم ایران در کنار مهاجرپذیری، در حوزه برقراری ثبات در منطقه نیز تلاش زیادی دارد و با کشورهای ما نیز در این رابطه همکاری خوبی دارد و امید است این ثبات در منطقه به طور جدی حاکم شود.
سفیر بلژیک با اشاره به این سفر خود به مشهد، گفت: با وجودی که کمتر از ۲ روز است که در این استان هستیم اما همین مدت برای شناخت گستردگی، زیبایی و ظرفیت های قابل توجه این شهر و استان کافی است.
وی با اشاره بازدیدی که شب گذشته از آستان قدس رضوی و حرم رضوی داشته اند؛ گفت: این بازدید از بخش های مهم و ارزشمند سفر ما بود و از نادر اماکنی در کره زمین بود که در آن شاهد اعتقادات قوی مردم وهنر اصیل ایرانی اسلامی بودیم.
فرانسوا دله، وجود بارگاه مقدس رضوی را افتخاری برای ایرانیان دانست.
سفیران و دیپلمات های خارجی مقیم تهران از روز دوشنبه به منظور بازدید از وضعیت پناهندگان خارجی در خراسان رضوی و خدمات جمهوری اسلامی ایران به این جمعیت، به مشهد سفر کرده اند.
این گروه امروز با بازدید از تایباد و مرز دوغارون، با اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای اتابع افغان در این منطقه آشنا شدند.
بازدید از مجموعه مهمانشهر تربت جام و امکانات و مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی و کتابخانه آن و دیدار با برخی از خانواده های اتباع ساکن در این منطقه، از برنامه های امروز سفیران کشورهای خارجی بود.
سفیران و مهمانان خارجی روز چهارشنبه نیز بازدیدی از یک مدرسه و مرکز بهداشتی درمانی در منطقه گلشهر مشهد و مرکز معلولان و دوره های فنی و حرفه ای ویژه پناهندگان خواهند داشت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.