قزوین- استان قزوین از جمله مناطقی است که بنیاد برکت با مشارکت در سرمایه گذاری و اجرای طرح های اقتصادی و عمرانی مختلف گامهای مهمی در راستای اقتصاد مقاومی و رفه غبار محرومیت از محرومین این استان برداشته است.

شور و نشاط در مناطق محروم/ بنیاد برکت بذر امید در قزوین می کارد

قدس آنلاین- گروه استانها: بنیاد برکت در سال ۸۶ زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد تا با اجرای طرح‌های مختلف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی به محرومان سراسر کشور خدمات‌رسانی کند. این بنیاد تا کنون با اجرای ده‌ها طرح در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی استان قزوین به حمایت از مردم محروم این مناطق پرداخته و در جهت تولید و اشتغال گامهای بزرگی برداشته است.

حمایت بنیاد برکت از گروه‌های جهادی برای محرومیت‌زدایی

اردوهای جهادی  با هدف  توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار، ترویج تفکر جهادی، کمک به دولت در راستای کارآمدی نظام، استفاده از ظرفیت‌های موجود، بسترسازی برای تربیت نیروهای انقلابی شکل گرفته است.

مشاور مدیرعامل بنیاد برکت در امور گروه‌های جهادی در این زمینه می گوید: از همان ابتدای فعالیت‌های بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، این نگاه و تأکید وجود داشت که از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و گروه‌های جهادی برای ارایه‌ی خدمات مضاعف به محرومان استفاده شود که پس از تأکید رهبر معظم انقلاب بر این امر امور گروه‌های جهادی در بنیاد برکت شکل گرفت.

مهدی برزگر، مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین هم درباره فعالیت گروه های جهادی در قزوین می گوید: استان قزوین ۴۰ گروه جهادی دارد که در عرصه‌های بهداشتی_ درمانی، عمرانی، آموزش و فرهنگی در حال فعالیت هستند.
برزگر با اشاره به فعالیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر ۱۲۰ پزشک، پرستار، ماما، دندانپزشک و رشته‌های دیگر علوم پزشکی در قالب گروه خادمان مهدی در مناطق محروم در حال فعالیت هستند.
این مسئول ادامه داد: گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از جمله گروه‌های برتر کشور است که مقام دوم گروه‌های جهادی برتر را به خود اختصاص داده است.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه کلیه خدمات ارائه شده در اردوهای جهادی رایگان است اظهار کرد: تیم‌های حاضر در این اردو با بهترین تجهیزات در زمینه خدمات دندانپزشکی، جرم‌گیری، زیبایی، کاشت و جراحی، کشیدن و پر کردن دندان خدمات را به اهالی حاضر و شرکت کنندگان ارائه می‌دهند.

استان قزوین ۴۰ گروه جهادی دارد که در عرصه‌های بهداشتی_ درمانی، عمرانی، آموزش و فرهنگی در حال فعالیت هستند

آبادانی مناطق محروم با ساخت مدارس

علاوه بر اجرای طرح های اقتصادی، بنیاد برکت هم‌چنین در زمینه‌ی مدرسه‌سازی در مناطق محروم استان قزوین فعال بوده و حاصل این تلاش‌ها ساخت مدارس مختلف  با حدود ۱۳۰ کلاس درس  در نقاط مختلف از جمله روستاهای ناصرآباد، عشرت‌آباد و شترک از توابع شهرهای قزوین، بوئین‌زهرا و البرز است که تاکنون ۴۵ میلیارد ریال هزینه کرده است‌
فرماندار شهرستان بویین‌زهرا نیز در این زمینه می گوید: بنیاد برکت تاکنون در ساخت شش مدرسه در شهرستان بویین زهرا مشارکت داشته است
ارسلان قاسمی افزود: بنیاد برکت نخستین فعالیت مشارکتی خود را در زمینه‌ی مدرسه‌سازی در استان قزوین از سال ۸۹ و با ساخت مدرسه‌ای ۵ کلاسه در روستای رودک شهرستان بویین زهرا با ۶۰۰ متر مربع زیربنا آغاز کرد.
 
قاسمی ادامه داد: مدارس سه کلاسه‌ِی عشرت‌آباد با یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، ۵ کلاسه‌ی رودک با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، ۵ کلاسه‌ی حسین‌آباد با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، ۶ کلاسه‌ِ‌ی مجیدآباد با سه میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال، ۶ کلاسه‌ی فتح آباد با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۶ کلاسه‌ی جهان‌آباد با سه میلیارد و ۸۹۸ میلیون ریال در شهرستان بویین زهرا احداث شده است.
فرماندار بویین زهرا با قدردانی از مسئولان بنیاد برکت، افزود: این مجموعه‌ی خدوم یکی از نهادهای انقلابی است که در امور خیر مشارکت داشته و برای آبادانی مناطق محروم تلاش می‌کند.

بنیاد برکت و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی

بنیاد برکت با مشارکت در طرح های اقتصادی و عمرانی و فرهنگی قزوین تونسته برای بیش از ۱۷۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد کند و گامی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی در منطقه بردارد.

استاندار قزوین در این زمینه با بیان اینکه استان قزوین جزو ۱۴ استان صنعتی کشور است که در حال حاضر ۴ هزار واحد در گروه‌های مختلف تولیدی در آن مشغول به فعالیت هستند، گفت: استان قزوین در چهارراه مواصلاتی چندین استان قرار دارد و زمینه کار و فعالیت در تمامی بخشها باهدف توسعه و پیشرفت استان فراهم‌ است.
استاندار قزوین به متوقف شدن روند تولید در برخی از واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و افزود: در شرایط تحریم برخی از واحدهای تولیدی استان و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در ادامه فعالیت با مشکلاتی مواجه شدند که در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری، برای رفع موانع و تقویت تولید و اشتغال قدم‌های مؤثری برداشته‌شده ولی در ادامه این روند با مشارکت بنیاد برکت می‌توانیم این واحدها را مجدداً به چرخه تولید برگردانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.