مشهد- مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی از برگزاری افتتاحیه دهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید در روز پنج‌شنبه خبر داد.

دهمین دوره جشن های بین المللی زیر سایه خورشید آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی مختاری با اشاره به برگزاری آئین افتتاحیه دهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید در روز پنج‌شنبه گفت: این افتتاحیه با حضور تشکل‌های شبکه جوانان رضوی در سراسر کشور، خدام، مبلغین و سایر دست اندرکارانی که شاکله کاروان‌های اعزامی را تشکیل می‌دهند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۵۰۰ شهر و روستای داخل کشور و همچنین ۳۴ کشور خارجی، میزبان کاروان‌های زیر سایه خورشید خواهند بود، تصریح کرد: کاروان‌های اعزامی شامل مسئولان کاروان از نخبگان فرهنگی، مبلغینی از اساتید حوزه و دانشگاه، خدام قاری، مداح و سخنور می باشند.

 مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های جانبی نشست افتتاحیه گفت: در روز افتتاحیه، مسئولین کاروان‌ها با مدیران سازمان‌های فرهنگی آستان قدس رضوی، همچون دارالقرآن کریم، موسسه فرهنگی قدس، موسسه آفرینش‌های هنری، انتشارات به‌نشر و ... نیز، نشست‌های هم‌اندیشی برای اجرای بهتر جشن‌های زیر سایه خورشید برگزار می‌کنند.

مختاری با اشاره به اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید از ۳ تا ۱۳ مرداد ماه همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: امسال کاروان‌های زیر سایه خورشید در قالب ۲۶ عنوان برنامه فرهنگی، بیش از ۶ هزار عملیات فرهنگی در داخل و خارج از کشور را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: کاروان‌های زیر سایه خورشید به کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، تایلند، کنیا، تانزانیا، ساحل عاج، اروپا، ترکیه، روسیه، عراق و لبنان و ... اعزام می‌شوند که اعضای آن‌ها از مبلغین مطرح کشوری هستند.

مختاری با بیان اینکه تبلیغ سبک و سیره حضرت رضا(ع) و اشاعه محبت اهل بیت(ع) از جمله گفتمان‌های اصلی کاروان‌های خارج از کشور است، ادامه داد: همراه با تمام کاروان های خارج از کشور، یک خادم قاری برجسته و بین‌المللی نیز اعزام می‌شود، چرا که قرآن محور وحدت بین مجامع اسلامی می‌باشد.

وی نقطه قوت کاروان‌های خارج از کشور امسال را همراهی فعالان فرهنگی با این حرکت بین‌المللی دانست و تصریح کرد: فعالان فرهنگی در حوزه مستند نگاری، مستند سازی، تصویرگری و عکاسی همراه با کاروان‌های خارج از کشور اعزام می‌شوند که خاطرات، و وقایع بی‌نظیر این رویداد را ثبت کنند.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به رویکردهای محوری آستان قدس رضوی تاکید کرد: با توجه به نگاه جدی آستان قدس رضوی به موضوع محرومین و مستضعفین، حضور در مناطق محروم جزء اولویت های این کاروان‌ها است و در همین راستا بیش از ۵۰۰ نقطه شهری و روستایی و مناطق محروم، میزبان کاروان‌های اعزامی خواهند بود.

مختاری شعار کاروان‌های امسال را «به تو اقتدا می کنم» عنوان کرد و گفت: این شعار، محور محتوایی برنامه های مختلف زیر سایه خورشید همچون سرکشی از مستضعفان، تکریم و دیدار با خانواده‌های شهدا، حضور در بیمارستان‌ها، مراکز ایتام، زندان ها و دیدار با نمایندگان ولی فقیه و مسئولین کشوری، کارآفرینان، کشاورزان، زوج های جوان و غیره خواهد بود.

وی هدف اصلی برگزاری جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید را ترویج سبک زندگی دینی بر پایه معارف ناب در سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت رضا (ع)، با بهره گیری از ظرفیت های آستان قدس رضوی در جهت حمایت از حرکت های مردمی دانست

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی همچنین از برگزاری جلسه ستاد ملی زیر سایه خورشید در روز پنج شنبه خبر داد و افزود: در این جلسه از مسئولین ارشد ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی کشور همچون سازمان اوقاف، وزارت کشور، وزارت بهداشت، صداوسیما، مجموعه فرهنگی سپاه و دفاتر دبیرخانه‌های کانون‌های مساجد دعوت به عمل آوردیم تا جهت اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی در دهه کرامت هم‌اندیشی و همکاری داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.