کارشناس فناوری های نوین ساخت و ساز گفت: اهمیت توجه به پوسته بیرونی ساختمان‌ها به قدری است که به سادگی عمر مفید ساختمان‌ها از نظر فنی به ۴ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

«نما» می‌تواند موجب افزایش ۴ برابری عمر ساختمان شود

به گزارش قدس آنلاین ، حمید عرفانیان جم بیان کرد: بحث تکنولوژی ساخت که با هدف رعایت مشخصات فنی اجزاء ساختمانی به تنهایی و در ترکیب با دیگر عناصر ساختمانی مطرح می شود، از مهم‌ترین حوزه های صنعت ساختمان به شمار می‌رود که موضوع علم ساختمان (Building Science) است. بخش مهمی از علم ساختمان متمرکز بر مشخصات فنی و اجرایی پوسته ها بیرونی ساختمان که تعیین کننده مرز بین محیط طبیعی بیرونی و محیط مصنوع داخلی ساختمان ها است.

مشاور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در امور فناوری و تشکل‌های‌حرفه‌ای با تأکید بر اینکه صنعت ساختمان در کشور به شدت در این حوزه ضعیف بوده گفت: توجه به این حوزه یکی از مهم ترین نیازها و الزامات فنی کشور در این حوزه به شمار می‌رود، اهمیت توجه به مشخصات فنی و اجرایی پوسته بیرونی ساختمان‌ها به قدری است که اگر این مشخصات در زمان طرح و اجرای ساختمان به درستی رعایت شود به سادگی عمر مفید ساختمان‌ها از نظر فنی به ۴ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت بحث جداره‌های شفاف ساختمان در این حوزه اعلام کرد: اهمیت این بخش در ایران به دلیل تمایل استفاده از پوسته های شفاف شیشه ای در احداث ساختمان های متوسط و بزرگ کشور کاملا مشهود است.

به گفته عرفانیان افزایش قیمت حامل‌های انرژی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، حفظ منابع طبیعی و معدنی و در نهایت افزایش عمر مفید ساختمان‌ها به بیش از ۱۰۰ سال از مهم ترین اهداف بحث توسعه پایدار است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.