گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: احداث سد کوچری منجر به نابودی اکوسیستم طبیعی گلپایگان و منجر به زیر آب رفتن سنگ نگاره‌های تاریخی در منطقه روستای کوچری شد.

سد «کوچری» اکوسیستم طبیعی گلپایگان را نابود کرد

به گزارش قدس آنلاین، حسین فراست روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها امکانات لازم را برای عرضه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران به‌کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه اغلب مسافران گلپایگان را به دلیل آب و هوای مطلوب و معتدل انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: در این زمینه اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان در خصوص فراهم کردن تسهیلات اقامتی و رفاهی برای مسافران تابستانی در گلپایگان انجام شود.

فرماندار گلپایگان تأکید کرد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان برای آشنایی گردشگران و اطلاع‌رسانی و راهنمایی آن‌ها، نقشه گلپایگان به همراه بروشور مناطق گردشگری و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دسترسی را تهیه کند، افزود: شهرستان با داشتن جاذبه‌های توریستی و گردشگری و اماکن مذهبی و تاریخی فراروان، اما لیبل راهنمای معرفی در کنار آثار نصب نشده است.

وی با بیان اینکه شیوه و روش سبک سنتی مانع توسعه و ترقی شهرها است و با توسعه پایدار و اجرای زیرساخت مناسب راهی برای جذب گردشگر است افزود: سرمایه‌گذاران برای توسعه شهر ورود پیدا کنند و در این راستا هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

فراست تأکید کرد: احداث سد کوچری منجر به نابودی اکوسیستم گردشگری طبیعی گلپایگان و منجر به زیر آب رفتن سنگ نگاره‌های تاریخی در منطقه روستای کوچری شد اما در سه سال اخیر تلاش‌های فراوان برای ایجاد یک منطقه گردشگری در کنار سد جدید گلپایگان شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.