مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار تن مرغ مازاد بر مصرف در کشور تولید می‌شود.

تولید مرغ ۲۰۰ هزار تن مازاد / مشکل کمبود نداریم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا ولی افزود: در حال حاضر مصرف مرغ مملکت دو میلیون و ۸۵۰ هزار تن در سال است.

وی ظرفیت سالانه تولید مرغ در ایران را سه میلیون تن اعلام کرد و اظهار داشت : ظرفیت فعلی تولید مرغ در کشور دو میلیون و ۲۵۰ هزار تن است که از این میزان ۲۰۰ هزار تن مازاد بر مصرف است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات مازاد مرغ تولیدی کشور منوط به بسترسازی مناسب از سوی دولت است.

وی افزود: این میزان مرغ مازاد بر نیاز مصرف بخشی برای صادرات و صنعت و بخش دیگر جهت تنظیم بازار و توزیع در مواقع ضرور ذخیره سازی می‌شود.

ولی در ادامه با تاکید بر اینکه به اندازه کافی مرغ در کشور ذخیره سازی شده است، اظهارداشت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تأمین این کالا در مملکت وجود ندارد.

وی به ورود روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن مرغ به میدان بهمن تهران اشاره کرد و گفت: امروز، قیمت هرکیلو مرغ توزیع شده در این مرکز شش هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی قیمت هرکیلو مرغ گرم را در میادین میوه وتره بار شش هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: میانگین قیمت مرغ به ازای هرکیلو در سطح شهر تهران نیز هفت هزار و ۸۰۰ تا هشت هزار تومان بوده است.

وی همچنین  از توزیع مرغ منجمد (تولیدات داخلی) در میادین تهران خبرداد و اظهارداشت: قیمت هر کیلو از این مرغ برای توزیع کنندگان پنج هزار و ۳۰۰ و برای مصرف کنندگان پنج هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

وی یادآورشد: کشور امروز در بحث مرغ نه تنها با کمبود مواجه نیست بلکه با تولید مازاد بر نیاز دست و پنجه نرم می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.