نور- استاندار مازندران با تاکید بر توسعه گردشگری دریایی در کشورهای منطقه و مازندران، گفت: کشورهای حوزه دریای خزر به تعهدات زیست محیطی پایبند باشند.

کشورهای حوزه دریای خزر به تعهدات زیست‌محیطی پایبند باشند

به گزارش قدس آنلاین، ربیع فلاح‌جلودار ظهر چهارشنبه در همایش آموزشی تخصصی ساماندهی مناطق ساحلی با رویکرد نوسانات آب دریای خزر در ایزدشهر نور اظهار داشت: طبیعت و شرایط مازندران بی نظیر بوده و همه ایرانیان از مواهب و طبیعت مازندران استفاده می‌کنند.

وی افزود: 40 میلیون اقامت شبانه در سال بیانگر خدمات ملی استان مازندران است و 480 کیلومترساحل و 16 شهر ساحلی فرصت بزرگی برای توسعه گردشگری دریایی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مدیران استان باید شرایط را میزبانی مناسب برای میهمانمان و گردشگران تابستانی فراهم کنند، تصریح کرد: حرکت به سوی توسعه پایدار محور همه فعالیت‌ها چهار سال گذشته در مازندران بوده است.

فلاح با بیان اینکه هر پنج کشور بهره‌بردار دریای خزر باید به قوانین و مقررات پایبند باشند، افزود: دریای خزر به خوبی مدیریت نشده و شرایط زیست محیطی و مولفه‌های حفظ دریا باید به طور کامل رعایت شود.

وی با بیان اینکه نیمی از جنگل‌های شمال در مازندران قرار دارد، گفت: باید امنیت سرمایه‌گذاران را با حفظ طبیعت مازندران فراهم کنیم.

فلاح با بیان اینکه در دهه 70 پیشروی آب دریای خزر خسارات زیادی را به همراه داشت، تصریح کرد: باید در ساخت و سازها به نوسانات آب دریای خزر توجه جدی شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند یکی از وظایف مهم شهرداران است، گفت:  مازندران در مسیر کریدور شمال و جنوب قرار دارد و توسعه حمل و نقل دریایی باید در دستور کار قرار گیرد.

فلاح با بیان اینکه 5 پروژه گردشگری دریایی در استان در حال اجرا است، تصریح کرد: ایجاد اسکله‌های چند منظوره برای گردشگری و پرورش ماهی در قفس از برنامه‌های جدی استان است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه آزادسازی سواحل تحت هر شرایطی باید اجرایی و عملیاتی شود، افزود: سواحل مازندران از سواحل بی نظیر دنیا بوده و قوانین و مقررات بین المللی دریای خزر باید اجرا شود.

در پایان این مراسم از شهرداران ساحلی که در زمینه ساماندهی ساحل نقش موثری داشتند با اهدا تندیس و هدایایی تقدیر شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.