خرم آباد- قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۶، حدود ۲۰۰ تن موادمخدر در کشور کشف شد.

۲۰۰ تن انواع مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال کشف شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی مویدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان، به اولویت‌های مبارزه با مواد مخدر کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما تمرکز بر مرزها در شرق و جنوب شرق کشور است.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال ۹۶، حدود ۲۰۰ تن موادمخدر در کشور کشف شد.

قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر کشور، ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، در این زمینه ۱۲ درصد افزایش داشتیم. مویدی گفت: بیشتر مواد مخدری که کشف شده است، مربوط به موادمخدر حشیش، تریاک و هرویین است.

وی با اشاره به اینکه در هدف‌گذاری‌های مقابله‌ای در کشور موفق بوده‌ایم، اظهار داشت: ۷۵ درصد موادمخدر کشف شده در کل کشور از استان های مرزی بوده است.

این مسوول اضافه کرد: به این منظور تمرکز ویژه‌ای بر سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان داریم و با توجه به اینکه این استان‌ها مستعد در امر توزیع موادمخدر هستند، آن‌ها را در خط مقدم مبارزه با موادمخدر قرار دادیم.

مویدی اولویت بعدی این ستاد را مقابله با خرده‌فروشان موادمخدر برشمرد و تاکید کرد: در این زمینه، این همه شهرهای استان‌های کشور ضمن هماهنگی دستگاه‌های مقابله‌ای و قضایی تلاش داریم تا بتوانیم، چهره شهرها را در زمینه خرده‌فروشان پاک‌سازی کنیم. وی در ادامه به نقش رسانه‌های در این زمینه یادآوری کرد و افزود: از مسیر رسانه‌ها می‌توانیم، هدف پیشگیری را محقق کنیم و این امر در دستور کار ما قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.