رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: این سازمان بیش از ۴۰۰ هزار عضو دارد و هر ساله ۲۰ درصد به تعداد این افراد اضافه می‌شود.

افزایش ۲۰ درصدی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت سالانه

به گزارش قدس آنلاین، فرج الله رجبی بعد از ظهر امروز در بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان که در هتل آنا ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: حضور آقایان لاریجانی و آخوندی را در این اجلاس یک غنیمت برای مهندسان کشور است.

وی افزود: حضور این عزیزان در این اجلاس می‌تواند مقدمه‌ای برای برکات جامعه مهندسی باشد چراکه تعداد ۳۱ سازمان نظام مهندسی در کشور با شخصیت حقوقی مجزا داریم که بر اساس قوانین مهندسی برقرار شده‌اند و بیش از ۴۰۰ هزار عضو نظام مهندسی داریم که هر ساله ۲۰ درصد به تعداد این افراد اضافه می‌شود.

رجبی خاطرنشان کرد: سازمان‌های نظام مهندسی با دو چالش روبه‌رو هستند تا به اهداف کلان خود دست یابند که موضوع نخست در آموزش است که بدون توجه به بازار تقاضا وارد بازار می‌شوند.

وی بیان کرد: افرادی که بدون آموزش کافی وارد بازار می‌شوند ما را با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌کنند و برخی از این افراد حتی تجهیزات آزمایشگاهی مهندسی را مشاهده نکرده‌اند چه برسد به اینکه بخواهند مهندسی را در جامعه جاری کنند و این یک تهدید برای سازمان نظام مهندسی است و وزارت علوم احساس می‌کند هیچ وظیفه‌ای در قبال فارغ‌التحصیلان ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: چالش دوم به موضوعات اقتصادی مربوط می‌شود که درگیر مسائل صنفی شده‌ایم و مردم نگاهی که به جامعه مهندسی می‌کنند نگاهی توام با تهدید است و سازمان نظام مهندسی در این دو چالش نقش مهمی دارد.

وی تاکید کرد: دریافتی‌هایی که سازمان‌های نظام مهندسی دارند برای آموزش افراد غیر ماهر است و هیچ ریالی در این راستا از دولت دریافت نمی‌شود و در عین حال سازمان‌های نظام مهندسی در بسیاری از مسائل عمومی به مملکت کمک کند و ظرفیت بسیار خود را در اختیار کشورمان قرار دهد.

رجبی تصریح کرد: برای ایجاد یک ساختار فنی و تخصصی ظرفیت‌های لازم را داریم تا این موضوعات را پیاده کنیم و در شرایط فعلی بازبینی قانون نظام مهندسی بیش از پیش احساس می‌شود و تا کنون ۱۹ جلسه در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در راستای بازنگری قوانین برگزار شده است.

وی یادآور شد: با اصلاح قوانین می‌توانیم بیش از پیش به جامعه کمک کنیم و سازمان‌های نظام مهندسی ظرفیت لازم برای ورود به کمک به دولت را دارند و تجربیات لازم در استان‌ها در این مورد وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.