انجمن حقوق بشر بحرینی در گزارشی اعلام کرد ۱۱ بانوی بحرینی از ۹ منطقه این کشور به اتهامات سیاسی در بازداشتگاه های این کشور به سر می برند.

۱۱ بانوی بحرینی در زندانهای آل خلیفه به سر می برند

به گزارش قدس آنلاین،  انجمن حقوق بشر بحرینی در گزارشی اعلام کرد ۱۱ بانوی بحرینی از ۹ منطقه این کشور به اتهامات سیاسی در بازداشتگاه های این کشور به سر می برند که در خصوص یکی از آنان حکم قطعی مبنی بر تحمل ۵ سال حبس صادر شده و محاکمه مابقی همچنان در جریان است.

در این گزارش آمده است از ابتدای سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون بیش از ۳۴۰ بانوی بحرینی در قضایای سیاسی مورد بازداشت خودسرانه  قرار گرفته اند.
 
این انجمن تاکید نموده بازداشت این بانوان که در راستای انتقام سیاسی رژیم از آنان است، به شیوه ای خوفناک و خشونت آمیز در ساعتهای پایانی شب صورت گرفته که در تضاد با موازین بین المللی و قوانین این کشور است‌.

ابتسام الصائغ مدافع حقوق بشر از سرشناس ترین این بانوان در بند است که در اعتراض به شیوه بازداشت ، بازجویی و شکنجه خود دست به اعتصاب غذا زده است، همچنین برخی از این بانوان تنها به اتهام نوشتن توییت انتقادآمیز در صفحه توییتر خود و یا پناه دادن به جوانان انقلابی بازداشت شده اند و بیم آن می رود اکثر آنان مانند دیگر قضایای مشابه به حبسهای طولانی مدت محکوم گردند.

همچنین فاطمه اسماعیل بانوی بحرینی ای که سال گذشته به اتهام نوشتن یک توییت به یک سال حبس محکوم شده بود هفته گذشته با پایان دوران محکومیتش آزاد شد ، سازمانهای خقوق بشری و وکیل وی بارها تعلیق حبس این بانو را به علت داشتن فرزندان خردسال و نقض حق آزادی بیان مطالبه نموده بودند که هیچگاه پذیرفته نشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.