خبرهای ویژه و حاشیه های دنیای سیاست را در بسته خبری روزانه قدس- در این جا- بخوانید.

برخورد آمریکایی با پژوهشگر ایرانی

قدس/ بوستون گلوب- روزنامه سرشناس شهر بوستون آمریکا- در توئیتر خود از بازگردانده شدن محسن دهنوی- ایرانی پژوهشگر سرطان- که برای کار در بیمارستان این شهر به همراه خانواده‌اش قصد ورود به آمریکا را داشت، خبر داد.

واکنش میرسلیم به قرارداد با توتال

ایستگاه/ مصطفی میرسلیم- نامزد انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری - در توئیتی به حاشیه ها  پیرامون قرارداد نفتی ایران با توتال فرانسه واکنش نشان داده و- به عنوان یک ایرانی و با توجه به ماده ۲ قانون دسترسی آزاد به اطلاعات- خواهان شفاف‌سازی پیرامون این قرارداد تا ۱۰ روز آینده شده است.

سهمیه مجلس برای کابینه آینده؟

عصر ایران/ مهرداد لاهوتی- سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس- در مصاحبه ای  می گوید: آقای کاظم جلالی وزن خوبی برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم دارد و شنیده‌ام اسامی آقایان جلالی و نعمتی در لیستی که در دولت در دست تهیه است برای کابینه وجود دارد.

افشاگری قطر

ایرنا/ شبکه المیادین گزارش داد، افشای اسناد دیپلماتیک از سوی قطر نشان می دهد که عربستان و امارات از تروریست های القاعده و داعش در یمن حمایت می کنند.

جذب ابوجهل‌ و طرد ابوذر

میزان/ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی- عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری- گفت: رهبر معظم انقلاب از جذب حداکثری و دفع حداقلی گفتند، اما نباید جذب ما، جذب ابوجهل‌ها و طرد ما، طرد ابوذرها باشد.

۹۱۹ تحریم در پسابرجام

ایسنا/ فلاحت پیشه- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس- با بیان اینکه ۹۱۹ گونه تحریم در دوره پسا برجام برداشته شده، گفت: ۲۴۵ تحریم باقی مانده. نتیجه تلاش ها آن است که آمریکا را در کنج قرار بدهیم و با کشورهای دیگر دنیا کار کنیم.

عکس یادگاری مهدی طارمی با دیپلمات ها

قدس/ پس از عباس عراقچی- معاون وزارت خارجه- که به طرفداری از پرسپولیس مشهور است، چندی پیش از علاقه خودش برای ماندن مهدی طارمی در این تیم گفت، این مهاجم سرخ پوش با حضور در جمع دیپلمات های بلندپایه  و گرفتن عکس یادگاری، از خدمات آن‌ها تشکر کرد و آنان را مایه افتخار کشور نامید.

بزرگ‌ترین چالش بلندمدت

شفاف/ «مایک پمپئو» - رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا- در یک سخنرانی با  تکرار اتهام‌زنی‌ها علیه ایران، این کشور را از بزرگ‌ترین چالش‌های بلندمدت واشنگتن نامید.

 واکنش وزیر به بحث دوتابعیتی‌ها

ایسنا/ حجت‌الاسلام  محمود علوی- وزیر اطلاعات- می گوید:  دوتابعیتی‌ها در حد و اندازه، رسانه ای شدن نبود و مسئله را می شد با همکاری دستگاه های مربوط حل و فصل کرد. او در حاشیه نشست دیروز هیات دولت با خبرنگاران سخن می گفت.

یک گام تا استیضاح

عصر ایران/ با انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمریکا درباره دیدار پارسال ( ۹ ژوئن ۲۰۱۶) پسر بزرگ ترامپ با یک وکیل روس، تنها یک گام دیگر به خود ترامپ مانده و احتمال استیضاح او از سوی کنگره به بهانه ارتباطات پنهانی با مسکو بسیار بالا است.

معجزه بزرگ!

باشگاه خبرنگاران/ به گزارش هیل، لوتر استرینج- سناتوری که برای جانشینی وزیر دادگستری آمریکا برگزیده شده است- پیروزی ترامپ را در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور یک معجزه بزرگ دانست.

توفان مجازی علیه ترامپ

ایسنا/ به نوشته دویچه وله، مدافعان آزادی بیان در آمریکا از ترامپ درپی بلاک کردن منتقدانش در فضای مجازی شکایت کرده‌اند. آنها می‌گویند: حساب کاربری رئیس‌جمهور آمریکا یک محفل همگانی مجازی است و او- به عنوان یک مقام دولتی- نمی‌تواند مردم را از دسترسی به آن منع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.