قم - رئیس بنیاد قم‌پژوهی بر ضرورت تلاش نخبگان و مسئولان برای معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تاکید کرد.

کارهای بسیاری داریم تا شادابی شهر به حالت قبلی بازگردد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی بنایی در جلسه بنیاد قم‌پژوهی با اشاره به برگزاری منظم جلسات این بنیاد اظهار داشت: این گفت و شنودها شاید چندان به اجرا نزدیک نباشد اما طی چند سال موجب تلنگر می‌شود.

وی با بیان اینکه عقب ماندگی قم در بسیاری از زمینه‌ها از یک عقب ماندگی عادی بیشتر است، افزود: کارهای بسیاری داریم تا شادابی شهر به حالت قبلی بازگردد.

رئیس بنیاد قم‌پژوهی معتقد است راه حل شدن بسیاری از این مشکلات رسانه‌ای شدن این موضوعات و مطرح شدن این مطالبات است.

وی با انتقاد از کسانی که در قم مسئولیت دارند اما دغدغه لازم برای حل مشکلات اساسی را ندارند، افزود: بسیاری از مدیریت‌ها پروازی و مسافرتی هستند و برخی مدیران اصلا با بدنه قم تماس نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام بنایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت معرفی قم به جهان اظهار کرد: بعد از اینکه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح شد در سال ۲۰۱۷ مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح است.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که پایتخت بعدی قم باشد که این کاری بسیار طولانی و سخت است اما تحقق آن موجب ایجاد زیرساخت‌هایی برای حل مشکلات خواهد شد.

حجت‌الاسلام بنایی گفت: قم مرکز تولید علم و فرهنگ است و باید در استان همدلی و نقشه راه مشترک برای این جایگاه وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.