اصفهان- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: مسؤلان باید ظرفیت پذیرش انتقاد را در خود بالا ببرند و از اینکه انتقادی به آنها وارد می شود، ناراحت نشوند، خودشان را اصلاح کنند زیرا برخورد با انتقاد صحیح و سازنده خبرنگاران، اسلامی و سزاوار نیست.

مسؤلان باید ظرفیت پذیرش انتقاد را در خود بالا ببرند

حجت الاسلام و المسلمین حبیب ارزانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: کار اصلی رسانه این است که آنچه اتفاق می افتد را به گوش همه برساندو اگر اتفاقی یا نقاط ضعفی حادث شود، وظیفه رسانه این نیست که فقط نقاط ضعف را اطلاع رسانی کند.

وی ادامه داد: گاهی فکر می کنیم اگر گفته می شود وظیفه رسانه مطالبه گری است، یعنی باید  تمام خوبی ها را کنار گذاشته و بدی ها را bold کند، اما رسانه به این معنا نیست بلکه تقوا و انصاف در رسانه مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: خبرنگاران رسانه ها باید اخبار را به صورت شفاف منتشر کنند اما متأسفانه گاهی برخی از رسانه ها بالعکس مماشات کرده و فقط به تعریف و تمجید ازمدیران دستگاهها می پردازند که این روند کاملاً اشتباه است.

وی با بیان اینکه گاهی خبرنگاران فقط به انعکاس نقاط ضعف می پردازند که این هم اشتباه است چرا که باید  همه حقایق به درستی بیان شود، ادامه داد: لزومی ندارد رسانه ها برای جذب خواننده بیشتر اخبار غیر واقع را انتشار داده و وزن خبر را دو برابر کنند

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی در خصوص جایگاه خبرنگاران اصفهان گفت: معتقدم اصحاب رسانه اصفهان بسیار هنرمند و حرفه ای هستند و اصفهانی هایی که به تهران رفته اند هم زیبا درخشیده اند و در جایگاه های ارزشمندی قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: مسؤلان باید ظرفیت پذیرش انتقاد را در خود بالا ببرند و از اینکه انتقادی به آنها وارد می شود، ناراحت نشوند، خودشان را اصلاح کنند زیرا برخورد با انتقاد صحیح و سازنده خبرنگاران، اسلامی و سزاوار نیست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر ۱۷۰  نشریه به نشریات استان اصفهان اضافه شده که این رشد بسیار قابل توجهی در کشور است، افزود: تعداد روزنامه های استان اصفهان هم از  ۵ روزنامه به ۸ روزنامه افزایش پیدا کرده است  و این هم رشد خوبی است اما تحلیل ها در رسانه ها باید عالمانه تر، قوی تر و منتقدانه تر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.