اراک- غلظت ذرات معلق هوای اراک برای سومین روزمتوالی در روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه از حد مجاز بالاتر رفت و در وضعیت هشدار قرار گرفت.

هوای اراک برای سومین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفت

 به گزارش قدس آنلاین، براساس گزارش ثبت شده مرکز پایش کیفیت هوای محیط زیست استان مرکزی، ساعت ۸ صبح امروز غلظت ذرات معلق در هوا کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک افزایش یافته و به۴۵ میکروگرم بر مترمکعب رسید که بالاتر از شاخص‌های استاندارد است و وضعیت هشدار را نشان می‌دهد.

بر اساس همین گزارش میزان ذرات معلق در هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۲۵ میکرو گرم بر متر مکعب رسید که بیانگر شرایط ناسالم بوده است. حد مجاز غلظت ذرات معلق در هوا کمتر از ۲.۵میکرون در هوا ۳۵میکروگرم است و در صورت قرار گرفتن میزان این ذرات بین ۳۵تا ۶۵ میکرو گرم برمتر مکعب، کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام می‌شود.

غلظت ذرات معلق هوای اراک برای نوزدهمین بار در سال ۹۶ از حد مجاز بالاتر رفت و در وضعیت هشدار قرار گرفت که ۹ روز آن در تیرماه بوده است.

از آنجایی که تداوم روزهای آلاینده خطرناک است گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی باید سعی کنند از تردد در اماکن و فضاهای شلوغ پرهیز کنند.

در حالی که شاهد تداوم روزهای آلوده در کلانشهر اراک هستیم از اقدامات کوتاه مدت مسئولان استان و حتی از برگزاری کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک هم خبری نیست.

بنا بر گزارش ایستگاه های هواشناسی استان مرکزی بررسی ها نشان دهنده افزایش ناپایداری ها و گسترش به سایر مناطق استان است و بر این اساس طی ساعاتی از امروز بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر در برخی نقاط رگبار و رعدو برق پیش بینی می شود.

با توجه به ویژگی های بارش های رگباری در فصل تابستان که کوتاه مدت ولی با شدت زیاد هستند احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی دور از انتظار نمی باشد.

بر این اساس وضعیت هوای استان بدین شرح است:

پنجشنبه: آسمانی همراه با گردوغبار در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر در برخی از نقاط رگبار و رعدوبرق و وزش باد

جمعه: کمی ابری و غبار آلود در ساعات بعدازظهر در برخی از نقاط افزایش ابر و در نواحی شمالی استان احتمال رگبار باران گاهی وزش باد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.