۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 546985

یک نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا رسماً روز چهارشنبه طرحی برای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا معرفی کرد.

طرح استیضاح ترامپ کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین،  یک نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا رسماً روز چهارشنبه طرحی برای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا معرفی کرد.  

به گزارش «هیل»، «براد شرمن»، قانونگذار ایالت کالیفرنیا در این طرح ترامپ را به مانع‌تراشی در عدالت در جریان تحقیقات فدرال درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرده است.  

این اولین باری است که یک نماینده کنگره آمریکا طرحی برای استیضاح ترامپ تقدیم کرده است. تقدیم چنین طرحی عزل رئیس‌جمهور از قدرت را به دنبال نخواهد داشت، اما مجلس مورد نظر را به تصمیم‌گیری درباره مراحل بعدی ملزم می‌کند.  

استیضاح ترامپ در صورتی انجام خواهد شد که اکثریت اعضای مجلس نمایندگان با درخواست برد شرمن موافقت کنند. در حال حاضر تعداد اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ۲۴ نفر از دموکرات‌ها بیشتر است.  

شرمن گفته اقدام ترامپ در اجراج «جیمز کومی»، رئیس سابق اف‌بی‌آی در حالی که وی در حال انجام تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بود مصداق جلوگیری از اجرای عدالت است.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.