شهرکرد-معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی گفت: عملیات احداث تعداد سه پایگاه جدید در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است.

عملیات احداث سه پایگاه جدید هلال احمر در چهار محال و بختیاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید حمیدجمال الدینی صبح پنجشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: گسترش آموزش ها و آموزش چهره به چهره به مردم از طریق مراجعه به درب منزل از جمله برنامه های اجرایی در راستای کاهش حوادث است و تلاش می شود با مراجعه حضوری ۱۵شاخص مهم به مردم آموزش داده شود.

جمال الدینی افزود: سال گذشته با توجه به آمار بالای فوتی مصدومان در حین انتقال، ۲ هزار امدادگر در دوره های بازآموزی امداد شرکت و ۱۵۰۰ امدادگر نیز آموزش های تخصصی پیش بیمارستانی را طی کردند.

وی افزود: برگزاری دوره های بازآموزی و امداد و نجات تخصصی برای امدادگران، دلیل کاهش آمار فوتی های ناشی از انتقال مصدومان است.
جمال الدینی با اشاره به اینکه عملیات نجات فنی در حوادث، نشان از شدت حادثه دارد افزود: طی سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ماموریت های ترافیکی ۲۵ درصد رشد داشته است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور تعداد پایگاههای جمعیت هلال احمر در استان چهارمحال و بختیاری را ۲۳ پایگاه عنوان کرد و گفت: عملیات احداث تعداد سه پایگاه جدید در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا می باشد.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای  تیرماه سال جاری تا کنون، ماموریت های امدادی هلال احمر، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد و عملیات نجات فنی نیز ۴۴ درصد افزایش داشته است.
جمال الدینی افزود: با توجه به کوهستانی بودن استان چهارمحال وبختیاری ۸ درصد از مجموع ماموریت های کوهستانی کشور مربوط به استان چهارمحال وبختیاری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست گفت: پیگری انجام فعالیت های بیشتر و جذب اعتبار مناسب برای توسعه خدمات رسانی امداد و نجات در سطح استان از مهمترین برنامه های اجرایی است و تا کنون برای تجهیز و ایجاد پایگاه های هلال احمر در نقاط مختلف استان تلاش های بسیاری شده است.

قاسم سلیمانی افزود:در خصوص استقرار یک فروند بالگرد امداد و نجات برای استان پیگیری های لازم صورت گرفته و مقرر شده جمعیت هلال احمر کشور در جهت تامین بالگرد به استان کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.