رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افتخار پیروزی ملت عراق بر فتنه داعش با همراهی ایران در تاریخ خواهد ماند، گفت: شهدای این مبارزه جزو بهترین شهدایی هستند که خارج از وطن این ارزش‌ها را برای اسلام خلق کردند.

افتخار پیروزی ملت عراق بر فتنه داعش با همراهی ایران در تاریخ خواهد ماند

به گزارش قدس آنلاین،  علی لاریجانی در آئین بهره‌برداری رسمی از تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم قم و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه فرهنگی ورزشی، که با حضور احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران و مسوولان استان ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه پروژه تقاطع شهدای مدافع حرم بخشی از مشکلات ترافیکی منطقه را برطرف کرده است اظهار کرد: انصافا مدیریت شهری شرایط خوبی را در حوزه عمرانی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های عمرانی که با همراهی شورای شهر در قم کلید خورده تحولی در شهر ایجاد کرده‌ است خاطرنشان کرد: نام خوبی برای این پروژه انتخاب شده؛ چراکه موضوع تروریسم و مقابله با آن یک همت بلند و از خودگذشتگی می‌خواست که ملت ایران وارد صحنه شد و همراه با ملت عراق و سوریه یک موفقیت بزرگ رقم خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتوای آیت‌الله سیستانی و همراهی ارتش و ملت عراق در برچیدن فتنه داعش بیان کرد: با این وجود همکاری برجسته‌ای که ملت ایران در این موفقیت داشت واقعا برجسته بود و نتیجه مطلوب برجای گذاشت در حالی که بقیه تنها حرف می‌زنند و در زمان عمل وارد نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه افتخار پیروزی ملت عراق بر فتنه داعش با همراهی ایران در تاریخ خواهد ماند گفت: شهدای این مبارزه جزو بهترین شهدایی هستند که خارج از وطن این ارزش‌ها را برای اسلام خلق کردند.

لاریجانی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی هشت مجموعه فرهنگی ورزشی در قم اظهار کرد: در قم سرانه ورزشی کمتر از شهرهای دیگر است و برای جوانان قم لازم است که این امکانات فراهم شود.

وی تصریح کرد: البته تلاش‌هایی که در قم صورت گرفته روز به روز در حال تجلی است و از همه تشکر می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا هم بحث راه‌آهن تهران قم اصفهان در حال اجرا قرار گرفته و قسمتی هم که مربوط به شهر قم بود در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی و مسوولان استانی داشتیم تصمیم‌گیری شد که در مسیر قم مسیر خوبی انتخاب شده و با مترو تلاقی داشته باشد که زائرین دسترسی بهتر به بخش‌های مختلف قم داشته باشند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری عظیم در پروژه راه‌آهن قم بیان کرد: در خصوص فرودگاه قم نیز در جلسه با وزیر راه تصمیماتی اتخاذ شده و امیدواریم پیگیری شده و در قم صاحب فرودگاه باشیم.

لاریجانی با اشاره به برخی حواشی مطرح شده در خصوص طرح حرم جمکران گفت: این پروژه بسیار مهم است و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده که مشکلاتی در زمینه شهرسازی آن وجود داشت و نظر وزارت راه و شهرسازی با شهرداری در این پروژه یکی نبود که در این جلسه بررسی شد و نظر موافق وزارت گرفته شد تا کارهای شهرداری با سرعت بیشتری در این پروژه به انجام برسد.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم بعد از بهم ریختگی که از نظر مالی در شهرداری وجود داشت و حل آن مشکل بود تلاش‌های خوبی داشتند و وضع مالی شهرداری را سامان دادند و کمک شد بدهی‌ها تامین و وضع عقب‌ماندگی‌ها بهبود یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پروژه‌های خوبی از نظر منطق علمی در شهر قم دنبال می‌شود گفت: پروژه‌های خوبی از نظر ترافیکی در شهر در حال اجرا است و شهر در گذشته کشش بار ترافیکی را نداشت و لازم بود از مسیر دیگری تردد در شهر ساماندهی شود و نگاه عالمانه و با منطق بر مدیریت شهری قم حاکم است.

لاریجانی گفت: اینکه توجه به مسائل فرهنگی و ورزشی در قم صورت می‌گیرد خصوصا با محوریت مناطق محروم کار ضروری بود؛ هم پارک‌ها ضروری بود هم امکان‌های ورزشی و این موارد کمک می‌کند که شهر قم رشد و پیشرفت بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: امکانات بهداشتی خوبی هم برای قم تدبیر شده که یکی از آنها بیمارستان هزار تختخوابی است که در منطقه پردیسان اجرایی شده و طرح جامع آن آماده شده و احداث آن آغاز شده است.

لاریجانی بیان کرد: این پروژه دولتی نیست اما حمایت شهردار، شورای شهر و استاندار موجب شد این امکان در قم فراهم شده و شاهد رشد شاخص‌های بهداشتی در شهر قم باشیم که می‌تواند رکنی برای شهرهای دیگر هم باشد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم در این مسیر تمام مسوولان آینده کشور در دولت جدید حامی شهرداری برای پیشبرد برنامه‌ها باشند گفت: ما نمایندگان مردم قم در مجلس نیز پیگیر هستیم تا بتوانیم مسایل مختلف در خصوص قم به خوبی رقم بخورد.

لاریجانی خاطرنشان کرد:  با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی کشور باید به دنبال این باشیم که شهرداری‌ها متکی به درآمدهای پایدار خود باشند که یکی از امکان‌های اقتصادی فاینانس است که شهرداری‌ها می‌توانند از آنها بهره‌ گرفته و نیازمند پیگیری برای استفاده از آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها خطوط فاینانس برای ایران ایجاد کرده‌اند افزود: کره جنوبی نیز هشت میلیارد دلار فاینانس برای ایران در نظر گرفته‌ و ظرفیت خوبی است که از امکانات و تکنولوژی‌های این کشور برای رشد قم استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند اجرای خط دوم مترو قم بیان کرد: این امکان هم برای مترو و هم بخش‌های دیگر وجود دارد که باید استفاده شود.

وی با تاکید بر ورود سرمایه‌گذاران به شهر قم و سرمایه‌گذاری در این شهر تصریح کرد: مسوولان قم قطعا کمک سرمایه‌گذاران برای هزینه در این شهر خواهند بود و امیدواریم این آبادانی کمک کند که مسئله بیکاری هم در قم کاهش پیدا کند و این با تدبیری است که مسوولان استان در این زمینه خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.