یک نوار ویدئویی به تازگی منتشر شده است که «دونالد ترامپ» را در ضیافت شام سال ۲۰۱۳ با خانواده آذربایجانی-روس نشان می‌دهد که بعدها اطلاعاتی را درباره «هیلاری کلینتون» در اختیار خانواده ترامپ قرار دادند.

رابطه ترامپ و روسیه با انتشار یک نوار ویدئویی لو رفت

به گزارش قدس آنلاین، برخی منابع آگاه به روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» اعلام کرده بودند که در یک پیام ایمیلی به پسر بزرگ ترامپ گفته شده بود که یکسری اسناد و مطالبی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها ضربه زد، در واقع بخشی از تلاش دولت روسیه برای کمک به پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این نوار ویدئویی، «دونالد ترامپ» را در ضیافت شام چهره‌های کلیدی نشان می‌دهد که در رسوایی ایمیل پسر بزرگش که در یک هفته گذشته، کاخ سفید را فراگرفته است، حضور داشتند.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گزارش کرد که این نوار ویدئویی ظاهراً در سال ۲۰۱۳ در «لاس وگاس» فیلمبرداری شده است و ترامپ را با اعضای خانواده آذربایجانی-روس نشان می‌دهد که بعدها اطلاعاتی را درباره «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جهوری ۲۰۱۶ آمریکا مطرح کردند.

در این ضیافت، «راب گلدستون» خبرنگاری نیز حضور داشت که اولین نفری بود که با خانواده ترامپ در خصوص اطلاعاتی که درباره کمپین کلینتون در اختیار داشت، وارد تعامل شد.

در ایمیل‌هایی که پسر ترامپ در هفته جاری منتشر کرد، گلدستون به پسر ترامپ وعده داده بود که «اسناد و اطلاعات رسمی را در اختیار وی قرار دهد که هیلاری کلینتون و رویارویی‌های کلینتون با روسیه را متهم می‌کند» و این را بعنوان بخشی از تلاش بزرگتر دولت روسیه برای کمک به کمپین انتخاباتی ترامپ تلقی شده بود.

پسر ترامپ پاسخ داده بود: «اگر واقعاً اینطوری است که تو می‌گویی، بسیار علاقمندم که به ویژه اواخر تابستان این اطلاعات را دریافت کنم».

نیویورک‌تایمز گزارش کرد، بزرگترین پسر ترامپ قبل از آنکه نشستی را با یکی از حقوقدانان وابسته به کرملین برنامه‌ریزی کند که به اعتقاد وی می‌توانست اطلاعات  محرمانه‌ای را درباره «هیلاری کلینتون» در اختیارش قرار دهد، در یک پیام ایمیلی مطلع شد که این اطلاعات در واقع بخشی از تلاش دولت روسیه برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات است.

طبق این گزارش، ایمیل مذکور توسط «راب گلداستون» گزارشگر یکی از رسانه‌های انگلیسی بود که به برگزاری نشست ۲۰۱۶ پسر ترامپ و چند تن دیگر از اعضای تیم انتخاباتی ترامپ با وکیل روس نیز کمک کرد.

اوایل هفته جاری، روزنامه نیویورک تایمز از یک دیدار مهم میان پسر و داماد ترامپ با یک وکیل روسی قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ خبر داده بود.

این روزنامه آمریکایی به نقل از ۳ دستیار کاخ سفید و همچنین دو منبع مطلع در این زمینه نوشت؛  جان ترامپ پسر بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا به همراه داماد و رئیس سابق ستاد انتخاباتی وی به محض تأیید نامزدی «دونالد ترامپ» به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۱۶، با یک حقوقدان وابسته به کرملین دیدار داشتند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از همین افراد می‌گوید که این وکیل روس به اعضای تیم ترامپ قول داده بود که به زودی اطلاعاتی از هیلاری کلینتون منتشر خواهد شد که آسیب جدی به وجهه وی خواهد زد.

ترامپ در بیانیه‌ای این نشست را تأیید کرد و آن را بعنوان یک «نشست کوتاه معارفه‌ای» توصیف کرد که در آن نشست در اصل بر موضوع پذیرش فرزندخوانده تمرکز شده است.

با اینحال گلداستون که حدود یکسال پیش این ایمیل را نوشته بود، هرگونه اطلاع از مداخله دولت روسیه در این موضوع را رد کرد.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.