وزیر نیرو با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق و جدی در مدیریت تأمین و مصرف آب موردنیاز کشور، ساخت سد را یکی از برنامه‌هایی برشمرد که در دولت تدبیر و امید به آن توجه شده است.

ضرورت برنامه‌ریزی جدی در جهت تأمین و مصرف آب کشور

به گزارش قدس آنلاین، حمید چیت چیان پیش از ظهر پنج‌شنبه در آئین آبگیری سد مخزنی قزلداش در شهرستان رازو جرگلان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شهر بجنورد اظهار کرد: سد قزلداش خراسان شمالی، سی و چهارمین سدی است که در دولت یازدهم تکمیل‌شده و به بهره داری می‌رسد.

چیت چیان با اشاره به اهمیت و حساسیت ویژه مدیریت آب در دنیا و حیات انسان افزود: ساخت سد یکی از برنامه‌هایی است که باید در جهت تأمین آب موردنیاز کشور موردتوجه باشد.

وی بابیان اینکه این امر در دولت تدبیر و امید به‌طورجدی دنبال می‌شود، گفت: در قبل از انقلاب، سالانه ۵۰۰ میلیون مترمکعب بر توان استحصال آب افزوده می‌شد و بعد از انقلاب تا دولت یازدهم، این رقم به سالانه ۸۰۰ میلیون مترمکعب رسید.

وی تصریح کرد: در دولت یازدهم با احداث سدهای جدید توان استحصال آب به سالانه یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون مترمکعب افزایش‌یافته است.

وزیر نیرو عنوان کرد: به دلیل واقع‌شدن کشورمان در منطقه‌ای خشک و نیمه‌خشک اهمیت موضوع آب دوچندان است که ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و جدی در مدیریت تأمین و مصرف آب را می‌طلبد.
چیت چیان با اشاره به بهره‌برداری از سه سد جدید دیگر طی روزهای آینده در کشور، گفت: با احداث سدهای جدید، توان استحصال آب افزایش پیداکرده است.

وی با اشاره به مشکل تأمین آب روستاهای محروم گفت: حدود ۵۶۰۰ روستای کشور در دولت یازدهم آب‌رسانی شده است و آب‌رسانی به ۸۰۰ روستای دیگر در دست اجرا است.

سد مخزنی قزلداش در شهرستان رازو جرگلان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شهر بجنورد، امروز پنج‌شنبه با حضور وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، استاندار خراسان شمالی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی آبگیری شد.
گفتنی ست، برای اجرای طرح سد و شبکه قزلداش تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل نهایی آن به حدود ۳۸ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.