دستاوردهای چشمگیر ارتش سوریه و متحدانش در البادیه در حالی ادامه دارد که ساکنان دو شهرک شیعه نشین کفریا و فوعه سکوت جامعه بین المللی را در قبال ادامه محاصره این دو منطقه محکوم کردند.

تحصن ساکنان کفریا و فوعه/دستاوردهای مهم مرحله دوم عملیات فجر بزرگ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بیروت پرس، شکست های متوالی تروریستها در البادیه سوریه ادامه دارد. در این راستا مرحله دوم از عملیات فجر بزرگ با پیروزی های ارتش سوریه و متحدانش همراه بوده است.

در جریان مرحله دوم عملیات مساحت زیادی به کنترل ارتش سوریه و متحدانش درآمده و استحکامات داعش فرو ریخته است. مرحله دوم از عملیات فجر بزرگ در حالی جریان دارد که یک منبع نظامی سوری بیان کرد: ارتش سوریه به عملیات خود ضد داعش در البادیه ادامه می دهد و موفق به تسلط بر میدان نفتی الهیل به طور کامل پس از درگیری های سنگین با داعش شده است. همچنین در جریان عملیات شمار زیادی از داعشی ها کشته شده اند.

به گفته این منبع واحدهای مهندسی ارتش سوریه در حال خنثی سازی مین ها و مواد منفجره کار گذاشته شده از سوی داعش هستند.

 مرحله دوم عملیات ارتش سوریه در چند محور انجام می شود؛ در محور جبهه السخنه ارتش مواضع داعشی ها را با توپخانه و جنگنده هدف قرار می دهد. این شهر بزرگترین و بارزترین منطقه تحت اشغال داعش در البادیه است و این عملیات هوایی و توپخانه ای مقدمه ای برای حمله زمینی به داعش در آینده نزدیک است.

این منبع بیان کرد: ارتش به منطقه السخنه بسیار نزدیک شده است اما با احتیاط کامل عمل می کنند زیرا تعداد زیادی از عوامل انتحاری در این منطقه هستند و طرح ها و تاکتیک های خاصی برای بازپس گیری شهر به منظور ممانعت از تلفات و خسارات اندیشیده شده است.

بازپس گیری میدان نفتی الهیل و پس از آن السخنه و برخی مناطق نزدیک به آن داعش در البادیه به پایان خود نزدیک می شود. حضور تروریستها در این منطقه موقتی است و با پایان مرحله دوم عملیات فجر بزرگ تروریستها از بیشتر مناطق ریشه کن خواهند شد.

از سوی دیگر ساکنان الفوعه و کفریا دو شهرک محاصره شده در حومه شمالی ادلب دست به تحصن در داخل این دو شهرک زده اند و خواستار شکسته شدن محاصره اعمال شده ضد آنها از دو سال و نیم قبل هستند.

ساکنان این دو شهرک، سکوت جامعه بین المللی و سازمان های انسان دوستانه و عدم تحرک برای نجات افراد باقیمانده داخل این دو شهرک محاصره شده را محکوم کردند.

آنها اعلام کردند که از اوضاع سختی به سبب کمبود مواد غذایی و بهداشتی و عدم وجود سوخت رنج می برند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.