وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ۴۸ درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

پوشش ۴۸درصدی شبکه فاضلاب جمعیت شهری کشور

به گزارش قدس آنلاین، حمید چیت چیان عصر پنج‌شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های حوزه برق خراسان شمالی در جمع اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: پوشش شهرهای کشور به شبکه فاضلاب با استفاده از مکانیسم‌های تعریف‌شده و مشارکت بخش خصوصی در حال پیگیری است.

چیت چیان بابیان اینکه ۴۸ درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب است، افزود: این میزان برای خراسان شمالی ۳۱ درصد است.

وی تصریح کرد: به‌زودی با اجرای ۱۲۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در خراسان شمالی، ۶۵ هزار مشترک تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار خواهند گرفت تا این شاخص در این استان به متوسط کشوری نزدیک‌تر شود.

چیت چیان با اشاره به سازوکارهای مربوطه به‌منظور توسعه شبکه فاضلاب شهرهای کشور، بیان کرد: تبصره سه و اعمال مبالغی بر روی قبوض یکی از این شیوه‌ها است.

وزیر نیرو با تأکید بر مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این بخش به‌صورتBOT  عنوان کرد: با این روش، طرح‌هایی که ۲۰ یا ۳۰ سال اجرایی نشده بودندبه بهره‌برداری خواهند رسید.

چیت چیان افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع آب در کشور، استفاده صنایع از پساب فاضلاب باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: به همین منظور، صنعت با سرمایه‌گذاری در این زمینه و احداث شبکه فاضلاب، می‌تواند از پساب حاصل از فرآیند تسویه بهره‌برداری کند.

وزیر نیرو عنوان کرد: صنعت پتروشیمی بجنورد نیز می‌تواند با این شیوه آب موردنیاز خود برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای را تأمین کند.

حمید چیت چیان بعدازظهر پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های خود در سفر به خراسان شمالی، سه طرح حوزه برق خراسان شمالی باارزش ۲۸۳ میلیارد ریال را در بجنورد افتتاح کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.