قزوین-اگر شهروندان و ادارات به صورت صحیح از برق استفاده کنند، در طول تابستان در استان قزوین با خاموشی روبه رو نمی‌شویم.

قزوین تابستان خاموشی ندارد
به گزارشقدس آنلاین لیلا شیرخانلو در همایش طلایه داران و یاوران معروف سازمان‌ها و ادارات استان قزوین که صبح امروز در شرکت برق قزوین برگزار شد، تصریح کرد: استان قزوین در روز دوشنبه هفته جاری با مصرف 759مگاوات برق در دمای 35 درجه رکورد مصرف برق را شکست که این امر برای ما هم هشدار است هم فرصت.
وی افزود: ما این میزان مصرف را مدیریت کردیم به طوری که بیش از 200 واحد صنعتی برنامه تعمیرات خود را به تابستان منتقل کردند تا مصرف برق را به حداقل برسانند، همچنین بیش از 380 حلقه چاه کشاورزی از ساعت 12 تا 15 هر روز الکتروپمپ خود را خاموش می کنند.
شیرخانلو خاطرنشان کرد: ما در طول تابستان با افزایش دما رو به رو هستیم که همین امر افزایش مصرف برق  و افزایش بار سرمایشی را به همراه خواهد داشت، به دنبال آن روندی ناپایدار در توزیع برق ایجاد می‌شود.
وی تاکید کرد: این افزایش دما طی 200 ساعت در سال یعنی 3 ماه تابستان رخ می‌دهد که اگر در این مدت با کارهای کوچکی که هزینه و وقت زیادی ندارد هر خانوار مصرف برق خود را 10 درصد کاهش دهد با مشکل در توزیع برق رو به رو نمی‌شویم.
وی تصریح کرد: با توجه به آموزش های صورت گرفته توسط بسیج و سازمان های مختلف شعار امسال ما روشنایی پایدار است که در صورت صرفه جویی و مصرف بهینه  همه شهروندان این امر محقق می شود.
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.