قم-معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: قم خاستگاه انقلاب است و ویژگی های منحصر به فردی در دوران دفاع مقدس داشته و ضروری است موزه انقلاب و دفاع مقدس استان هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

موزه انقلاب و دفاع مقدس قم باید در اسرع وقت به بهره برداری برسد

به گزارش قدس آنلاین، محسن بهشتی طی سخنانی در دیدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، اظهار کرد: شهر قم به لحاظ حضور فرماندهان دلاور و شهدای نام آور، نقش پررنگی در دوران دفاع مقدس داشته است.
وی با اشاره به اینکه قم تنها شهرستانی بوده که لشکر عملیاتی داشته است، افزود: حضو بیش از ۶ هزار شهید در استان قم و حضور جانبازان و آزادگان عزیز و خیل عظیم رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس بخشی ازافتخارات فراوان این شهر محسوب می شود.
عضو هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم افزود: قم به عنوان خاستگاه انقلاب و شهری اثربخش در دوران دفاع مقدس مطرح است و در این راستا موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان که معرف آثار و نقش قم در انقلاب و سال های حماسه و ایثار است، باید هر چه سریعتر تکمیل شده و به بهره برداری برسد.
بهشتی با اشاره به اختصاص بودجه ای از سفر استانی مقام معظم رهبری به قم و سایر بودجه های ملی و استانی برای تکمیل این موزه، تاکید کرد: ساخت موزه پروژه ای زمانبر شده و لازم است با همدلی و اهتمام بیشتر دستگاه ها، تکمیل موزه در سال ۹۶ به فعلیت برسد و تمام اهداف آن در معرفی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت، محقق شود.
در این جلسه همچنین موضوع ساخت و تکمیل حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع) و اجرای طرح محوطه سازی آن، ساخت فضای پیرامونی موزه و توجه به امور زیربنایی، تعامل با شهرداری و شورای اسلامی شهر و دیگر دستگاه های مسئول، مورد تاکید و پیگیری قرار گرفت.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.