۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: 547106

ادامه محاصره باریکه غزه و جلوگیری رژیم صهیونیستی از سفر درمانی بیماران به خارج در کنار کمبود برق، بسیاری از بیماران غزه را با خطر مرگ روبرو کرده است.

خ​طر مرگ پیش روی بیماران غزه

به گزارش قدس آنلاین، «علیان الضبه» یکی از هزاران مریض ساکن نوار غزه است که با مشکلات ناشی از نبود دارو و قطعی بی سابقه برق و عدم تامین سوخت مورد نیاز بیمارستان ها و درمانگاه های غزه دست و پنجه نرم می کند.  
بسته ماندن گذرگاه ها به ویژه گذرگاه بیت حانون (ایرز) و گذرگاه رفح در مرز با مصر، در روزهای اخیر باعث مرگ هشت بیمار شد که برخی از آنها نوزاد بودند.  
الضبه که از هشت سال پیش دچار بیماری ازکار افتادگی کلیه شده در گفت و گو با ایرنا گفت که هر هفته باید دو بار برای شستشوی کلیه به بیمارستان الشفاء در غرب نوار غزه مراجعه کند و هر جلسه حدود ۴ ساعت زمان لازم دارد. اما این بیمارستان با مشکل قطعی طولانی مدت برق مواجه است و سوخت کافی برای راه اندازی موتورها نیز وجود ندارد.  
وی افزود: من حق دارم از درمان مناسب برخوردار شوم و درمان خود را بدون تاخیر و توقف ادامه دهم. اما امروز ما به خاطر محاصره نوار غزه و کمبود دارو و بسته ماندن گذرگاه ها با خطر مرگ روبرو هستیم.  
جوان بیمار دیگری از وزارت بهداشت در غزه و رام الله (مرکز تشکیلات خودگردان فلسطین) خواست تا برای پایان دادن به مشکلات او و امثال او اقدام فوری انجام دهند. وی در عین حال مسئولیت کامل هرگونه خطری علیه بیماران نوار غزه را متوجه رژیم صهیونیستی کرد.  
به گفته «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه، ۵۰ درصد از بیماران این منطقه به خاطر اقدامات سختگیرانه رژیم صهیونیستی و رفتارهای نژادپرستانه آن، قادر به عبور از مرزهای نوار غزه برای درمان در بیمارستان های کرانه باختری یا مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ نیستند.  
القدره افزود: ۳۴ درصد از بودجه وزارت بهداشت به درمان بیماران در خارج اختصاص دارد و هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار اهل غزه منتظر موافقت این وزارتخانه برای اعزام به خارج برای درمان هستند.  
سخنگوی وزارت بهداشت از همه دست اندرکاران در این زمینه خواست تا برای پایان دادن به مشکلات بیماران و تامین سوخت مورد نیاز بیمارستان ها به منظور خدمت رسانی بهتر به بیماران تلاش جدی به خرج دهند.
حدود ۱۰ سال است که رژیم صهیونیستی باریکه غزه را محاصره کرده است.

منبع: سایت الف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.