مدیرعامل باشگاه شیمیدر گفت: تیم ملی بسکتبال جوانان در جام‌جهانی بی هدف و بدون تدارکات بود و با حضور یک بچه دلال در کادرفنی انتظار نظم و نتیجه داشتند.

انتقاد عجیب یک مدیرعامل: یک بچه دلال را وارد کادرفنی تیم ملی کردند!

به گزارش قدس آنلاین، امیرحسین ظفرزاده در گفت‌وگو با فارس، در مورد صحبت‌های رضا نوری سرمربی تیم بسکتبال جوانان در مورد اینکه عملکرد ضعیف بازیکنان در جام جهانی را به نیمکت‌نشینی در باشگاه‌ها ربط داده بود، اظهار داشت: این حرف‌ها کاملاً سطحی است و کسانی که می‌زنند قدرت تحلیل ندارند. مگر بازیکنان آمریکا همگی در NBA بازی می‌کردند؟ خودشان را به راه دیگری می‌زنند اتفاقاً باید سؤال شود که شما چه بلایی سر این تیم جوانان آوردید که این طور نتیجه گرفتید. حرف‌هایی می‌زنند که باید جوابش را خودشان بدهند. بازیکن را با مصدومیت بردند که کارایی نداشته و نتیجه‌اش را هم همه دیدند. هنوز نمی‌توانید 4 بازیکن را کنترل کنید آن وقت این طور صحبت می‌کنید. علی توفیق دبیر فدراسیون هم که به مصر رفته بود و پشت نیمکت تیم هم حضور داشت چرا نتوانست تیم را کنترل کند. چرا باید بازیکن روی نیمکت فحش بدهد؟

*سرمربی جوانان به بازیکنان گفته مغز ندارید!/ در اردوی صربستان تیم را به دخمه بردند

وی ادامه داد: یکی از بازیکنان ما که در تیم ملی جوانان حضور داشت تعریف می‌کرد که رضا نوری به آنها گفته است که شما اصلاً مغز ندارید! حال سؤال این است که چطور وقتی قهرمان آسیا شدند مغز داشتند و حالا ندارند؟ اتفاقاً افراد دیگری مغز ندارند. این چه نوع رفتار و روحیه دادن به بازیکنان است؟ در اردوی صربستان بچه‌ها را به دخمه برده بودند و یک ساک و لباس ورزشی هم نداشتند که بپوشند. این موارد که قبل از اعزام بود، اینها را چرا برطرف نکردید. اینها کارهای مدیریتی است و شما و مسئولان فدراسیون نتوانستید به تیم شخصیت بدهید. 

مدیرعامل باشگاه شیمیدر با طرح این سؤال که محمدحسین رضایی در تیم دانشگاه آزاد و زیرنظر فرزاد کوهیان چیز بیشتری یاد می‌گیرد یا در تیم ایستک کردستان زیرنظر رضا نوری عنوان کرد: اگر آقای نوری انتظار داشت که همه جوانان به تیم ایستک بیایند کاملاً اشتباه است. ما روی اینها سرمایه‌گذاری کرده بودیم و شما اصلاً این بازیکنان را نمی‌شناختید اینها همه در تیم شیمیدر چهره شدند. چند باشگاه از جمله مهرام و شیمیدر جور کار نکردن فدراسیون در رده‌های پایه را می‌کشند. فدراسیون استعدادیابی نکرده بلکه استعدادخوانی کرده است. تیم جوانان 2018 هم اکثراً از مهرام و شیمیدر هستند. 

* یک بچه دلال را وارد کادرفنی تیم ملی کردند و انتظار نظم داشتند!

صفرزاده تأکید کرد: باید بگردند و ایرادات خود را پیدا کنند، باید متوجه شوید که چرا بازیکن در تمرین لباس نمی‌آورد که تمرین کند. مگر در تیم ما بازیکن هر طور دلش خواست می‌تواند رفتار کند؟ یک بچه دلال را در کادر فنی تیم ملی گذاشته‌اند و توقع دارند تیم در جام جهانی نظم داشته باشد. نمی‌گوییم مربی درجه یک کشور را بیاورید اما در انتخاب دستیاران درست عمل کنید. همین دلال در اردو دنبال جابه‌جایی بازیکن است که درصد بگیرد. هزار بار هم به رضا مشحون سرمربی تیم‌های ملی گفته‌ایم که یکسری افراد که صلاحیت اخلاقی ندارند روی نیمکت تیم ملی نشستند که خود سرمربی هم قبول ندارد. اینجاست که باید دنبال پرتقال‌فروش بگردیم چه کسی این کارها را انجام می‌دهد. 

* یک بار هم بیایند و از تجربیات باشگاه‌ها استفاده کنند

وی با اشاره به اینکه سه روز قبل از اعزام تیم تمرین تعطیل می‌شود، گفت: به دلیل اینکه برخی بازیکنان به مسابقات رده جوانان کشوری رفته‌اند تمرین تعطیل می‌شود. در طول مسابقات جام‌جهانی هم یک بار بچه‌ها را برای ریکاوری به استخر نبردند. ما نمی‌توانستیم آمریکا را ببریم اما دیگر نباید به آنگولا، مصر و کره می‌باختیم. یکبار هم بیایند و به باشگاه‌ها اعتماد کنند. از تجربیات مهرام و شیمیدر استفاده کنند. نتایج که رقم می‌خورد اتفاقی نیست و مسئولان فدراسیون باید بروند و یاد بگیرند. ما در تیم شیمیدر برنامه منسجم و منظمی داشتیم و پله پله جلو آمدیم. بازیکنان هم رده به رده بالا می‌آیند و راضی هستند. 

* مشحون از بازیکنی که خوشش نیاید، حذفش می‌کند

مدیرعامل شیمیدر با اشاره به اینکه آقای نوری مدعی خراب شدن بازیکنان در باشگاه‌ها است، گفت: آنها بلایی سر امیرحسین آذری آوردند که در مسابقات قهرمانی آسیا تا 4 صبح با او حرف می‌زدم که آرام شود. وقتی این موضوع را به شما می‌گوییم اعلام می‌کنید که مشحون از او خوشش نمی‌آید. ابوالفضل سیدی و رافی درغوکاسیان را چه بلایی سرشان آوردید؟ اگر مشحون برای شما تعیین تکلیف می‌کند که چه کسی بازی کند یا نکند پس شما چه کاره هستید؟ آذری با شرایطی که برایش به وجود آوردند دیگر نمی‌خواست بسکتبال را ادامه دهد اما ما دوباره او را بازگرداندیم. شما فقط منتظرید ببینید مشحون چه می‌گوید و چه دستوری می‌دهد. چرا سیدی را دعوت نکردند. اگر خوب نبود چرا دو، سه سال روی او سرمایه‌گذاری کردند و اگر خوب بوده چرا ضربتی حذفش کردند؟ مطمئن باشید اگر دست مشحون و فدراسیون بود آذری دیگر بسکتبال بازی نمی‌کرد، اما قرار نیست او حذف شود. 

وی ادامه داد: رافی باید چوب اختلاف فدراسیون با شیمیدر را بخورد، اما خدا جای حق نشسته است. شما هم همه این اتفاقات را رها کرده و می‌گویید بازیکنان در باشگاه‌ها بازی نکردند. علی توفیق و محمود مشحون همه مسئول هستند و باید از جامعه بسکتبال عذرخواهی کنند. نه تدارکات منظم، نه هدف مشخص، نه آنالیز خوب و نه بحث‌های روانی، هیچ کدام در تیم ملی بسکتبال جوانان وجود نداشت و فقط می‌خواهند باشگاه‌ها را مقصر کنند. برنامه شما بعد از مسابقات آسیایی چه بود؟ وقتی بدون برنامه باشید این اتفاقات می‌افتد.

* در دوره قبلی بازیکنان نظم را یاد گرفتند و در این دوره فحش دادن را!

وی با اشاره به عملکرد تیم ملی جوانان در سال 2015، گفت: در آن دوره تیم ملی چهاردهم شد اما آن مسابقات کجا و بازی های امسال کجا. در آن دوره بازیکنان با کسی کار کردند که نظم و شخصیت داخل و بیرون زمین را به آنها یاد داد. کاری به مقام نداریم اما تیم امسال چه چیزی یاد گرفت؛ فحش دادن یا لباس برای تمرین نیاوردن را؟! اگر در دوره قبلی هم مشحون زودتر سر کار می‌آمد آن تیم هم چنین شرایطی پیدا می‌کرد. خروجی آن تیم چه نفراتی بودند و خروجی این تیم چه بازیکنانی؟ واقعا جای تاسف و تعجب دارد که در تیر ماه 96 هستیم اما هنوز مسابقات متولدین 77 سال 95 هنوز برگزار نشده است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.