«در جلسه 10 ساعته‌ای که با کی‌روش داشتم و فایل ضبط‌شدة 5 ساعت آن هم به‌صورت کامل در اختیارم است، او فقط به وزیر ورزش و جوانان و البته 80 میلیون ایرانی توهین کرده است. به او گفتم شما از لحاظ ادبیات صفر هستید. چون کی‌روش به ملت ما توهین کرد، من به همین خاطر جوابش را دادم».

اسدی، کی‌روش و دیگران...!

این بخش کوچکی از گفت‌وگوی بلند علیرضا اسدی، دبیر فدراسیون فوتبال، با رسانه‌ها است. کی‌روش یک بار دیگر به اسدی حمله کرده و او را جادوگری خوانده که یک‌باره در فدراسیون فوتبال ظاهر شده است و استفاده‌ای برای تیم ملی ندارد. اینکه چطور می‌شود اسدی بعد از این بیانیه کی‌روش به‌ناگاه به یاد توهین سرمربی تیم ملی به مردم ایران می‌افتد، جای سؤال دارد.

جلسه‌ اسدی و کی‌روش زمانی برگزار شد که کی‌روش بیشتر از هر زمان دیگری در این سال‌ها از تیم ملی دور شده بود؛ زمانی که هر لحظه امکان برکناری یا موافقت با استعفای او وجود داشت. در آن بحران شاید تنها چیزی که باعث شد کی‌روش بماند، خواست هواداران تیم ملی بود. اما اگر او به ملت ایران توهین کرده بود، آیا هواداران تیم هم راضی به ماندن کی‌روش بودند؟ اسدی که مسلماً طرفدار جدایی کی‌روش از تیم ملی بوده است چرا همین توهین‌ها را به اطلاع مردمی که به آن‌ها توهین شده، نرسانده و زمینه برکناری او را فراهم نکرده است؟

باید از دبیر فدراسیون پرسید که چرا حالا که کی‌روش گفته او جادوگر است، به یاد توهین‌های سرمربی تیم ملی به مردم ایران افتاده است؟ به هر حال آخرِ این ماجرا قالب پیش‌بینی بود. فشار کی‌روش بار دیگر کارساز شد تا در اقدامی عجیب سرمربی تیم ملی، دبیر فدراسیون را برکنار کند و ساکت جای اسدی را بگیرد. دوباره کی‌روش پیروز یک جنگ نابرابر می‌شود.  

البته قطعاً این تمام ماجرا نیست. شاید بهترین نقل قول در مورد حواشی پرشمار کی‌روش در ایران را خداداد عزیزی به زبان آورد: «ما از همان ابتدا با او اشتباه برخورد کردیم و حالا باید تا ابد تاوان این را بدهیم». بله، زمانی که جناب کفاشیان و دوستانشان با ذوق‌زدگی تمام دست‌به‌سینه مقابل کی‌روش ایستادند، فکرش را می‌کردند که او روزگاری با بیانیه‌هایش فدراسیون فوتبال کشورمان را با خاک یکسان کند؟ کی‌روش کارنامه قابل قبولی در فوتبال ایران دارد و ما هم خوب می‌دانیم که عدم وجود امکانات مناسب صدای او را این‌گونه بلند کرده است ولی خب یادتان نرود که او فقط سرمربی تیم ملی فوتبال است و بس! کاش به او اجازه نمی‌دادیم که در این سال‌ها به نفر اول فوتبال ایران تبدیل شود و تمام تصمیم‌گیری‌های فوتبالی را مدیریت کند! مرد پرتغالی حالا پایش را روی گاز گذاشته است و جاده فوتبال ایران را طی می‌کند، بدون آنکه کسی بتواند در این مسیر او را مدیریت کند! کی‌روش حالا نه‌تنها سرمربی تیم ملی بلکه همه‌کاره فوتبال کشورمان است. چه‌بسا در آینده نزدیک مجبور شویم برای تصمیم‌گیری‌های دیگر ورزش‌های کشورمان هم دست به دامان کی‌روش شویم!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.