مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به مدیریت تقاضای متقاضیان وام ازدواج از سوی بانک مرکزی گفت: در ۳ ماهه اول امسال بانک‌ها ۲۸۰ هزار فقره وام ازدواج پرداخت کرده‌اند.

 پرداخت ۲۸۰ هزار فقره وام ازدواج در سه ماهه اول امسال

علی اصغر میرمحمد صادقی، در خصوص علت عدم ابلاغ سهمیه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به بانک‌ها، اظهارداشت: به بانک‌ها اعلام کردیم فعلا تسهیلات ازدواج را پرداخت کنند و به زودی سهمیه بانک‌ها را ابلاغ می‌کنیم.

وی افزود: در ۳ ماهه اول امسال بانک‌ها ۲۸۰ هزار فقره وام ازدواج پرداخت کرده‌اند.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که چرا برخی متقاضیان وام ازدواج در مدت یک هفته وام خود را دریافت می کنند اما برخی دو ماه در نوبت معرفی به شعبه می‌مانند، گفت: این اتفاق به این دلیل است که تعداد زیادی از متقاضیان در سامانه یک بانک خاص را برای دریافت وام ازدواج انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در اصفهان اغلب متقاضیان بانک ملی و صادرات را انتخاب می‌کنند و این دو بانک با حجم وسیعی از تقاضا روبرو می‌شوند که این پدیده افزایش زمان انتظار دریافت وام را به دنبال دارد.

میرمحمد صادقی تصریح کرد: بانک مرکزی برای مدیریت تقاضا، سامانه را برای برخی بانک‌ها می‌بندد و ثبت‌نام‌ها به دیگر بانک‌ها هدایت می کند.

وی اضافه کرد: همین مساله باعث می شود فردی که در یک بانک کم متقاضی ثبت نام کرده در مدت یک هفته وام ازدواج را بگیرد و فرد دیگر یک یا دو ماه در نوبت بماند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.