اراک- امام جمعه موقت اراک گفت: رئیس جمهور وزرایی را برای کابینه دوازدهم انتخاب کند که دیگر شاهد اقداماتی چون امضا قرارداد ۲۰۳ ۰ نباشیم.

وزرای دولت دوازدهم از بین کسانی انتخاب شوند که ۲۰۳۰ها را امضا نکنند

به گزارش قدس آنلاین، سید علی حسینی پور در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه اراک اظهار کرد: در آستانه تشکیل دولت هستیم، رئیس‌جمهور باید کابینه جدید را انتخاب و بعد از تنفیذ به مجلس معرفی کند که انتظار می‌رود این انتخاب براساس شایسته‌سالاری باشد.

وی تصریح کرد: وزرای ایران اسلامی باید بدانند که امروز مثل گذشته نیست که حرکت یک مسؤول تنها محدود به خود باشد، بلکه امروز حرکت وزرا در مجامع بین‌المللی رصد شده و تأثیرگذار است.

امام‌ جمعه موقت اراک با بیان اینکه ایران از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری چیزی کم ندارد، بیان کرد: ایران، اسلام و قرآن دارد و با داشتن این سرمایه هیچ‌ چیزی کم ندارد.

حسینی‌پور افزود: وزرا باید از بین انسان‌هایی شجاع، بصیر، کارآمد، مدیر و مدبر انتخاب شوند، در اقدامات و تصمیماتش مردم را در نظر بگیرند و کسانی باشند که قراردادهایی چون ۲۰۳۰ را امضا نکرده و در صحنه بین‌المللی برای ارتقای جایگاه ایران اسلامی تلاش کند.

وی توضیح داد: ۹۰ درصد از بودجه کشور به هزینه‌های جاری اختصاص پیدا کرده، دولتی که ۹۰ درصد اعتبارات آن به هزینه‌های جاری اختصاص‌ یافته، چگونه به عمران کشور خواهد پرداخت، می‌طلبد دولت در برنامه‌ریزی‌ها مدیریت بیشتری داشته و در هزینه‌کرد اعتبارات براساس منطق عمل کند.

امام‌ جمعه موقت اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آزادسازی موصل گفت: با آزادسازی موصل، نور امید در سراسر عالم اسلام درخشید، این حرکت کوبنده به‌ زودی همه جنایتکاران عالم را در سراسر جهان از بین خواهد برد.

حسینی‌پور همچنین با اشاره به طرح استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا بیان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا برای ملت خود آبرویی باقی نگذاشته است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان افزود: گشایش شورای نگهبان یکی از اقدامات ارزشمند امام راحل بود.

اشاره به تشکیل مجلس خبرگان رهبری، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی امام راحل، اشاره به شهادت امام صادق(ع) و ... از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.