زاهدان-مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان از آماده باش و اعزام تیم هایی از سوی هلال احمر،شرکت های برق، آب و فاضلاب شهری و روستایی به مناطق تحت تاثیر بارندگی ها خبرداد.

تشکیل جلسه مدیریت بحران در پی بارندگی ها سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، شورای هماهنگی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان به دنبال بارندگی ها که از روز گذشته آغاز شده و ادامه دارد، تاکنون ۲ جلسه تشکیل داده است و متعاقب آن نیز جلسات مدیریت بحران در شهرستانهای تحت تاثیر سامانه بارشی برگزار شده است . مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از آماده باش و اعزام تیم هایی از سوی هلال احمر،شرکت های برق، آب و فاضلاب شهری و روستایی به مناطق تحت تاثیر بارندگی ها خبرداد.

غلامرضا اربابی افزود: امکانات و تجهیزات مورد نیاز نیز توسط هلال به منطقه ارسال شده است. وی ادامه داد: حدود ۲۰ واحد آموزشی برای اسکان اضطراری خسارت دیده گان در ایرانشهر پیش بینی شده است.

اربابی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته و امروز مدیریت بحران مصوب شد که فرمانداری ها و دستگاههای امدادی این مناطق آمادگی لازم را داشته باشند، تصریح کرد: ۴۵۷ واحد مسکونی شهری و روستایی در شهر ایرانشهر و بخش مرکزی در پی بارندگی ها دچار خسارت شده اند که تیم های ارزیاب بنیاد مسکن برای بررسی و برآوردها خسارت ها در منطقه حضور دارند.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: برق ۲۵ روستای ایرانشهر به دلیل شکستگی ۵۰ اصله تیر برق در پی بارندگی های دیشب قطع شده بود که برق اکثر روستاها امروز صبح وصل شد.

وی اضافه کرد: همچنین آب شرب ۲۵ روستا که به دلیل قطع شدن پمپ های برق قطع شده بود با رفع مشکل برق ، آب این مناطق تامین شد ،همچنین تعدادی تانکر آبرسانی به منطقه ارسال شده است. به دنبال قطع آب شهر بمپور به دلیل شکستگی لوله اصلی بطول۱۰۰ متر، بلافاصله تیم هایی از آب فاضلاب شهری و روستایی از شهرستان و شهرهای همجوار به منطقه اعزام شدند و آب این شهر بوسیله تانکر تامین شده است. جاده مهرستان به سرباز که در پی بارشهای دیشب مسدود شده بود ، ۱۵ دقیقه بامداد امروز بازگشایی شد. همچنین جاده ایرانشهر -ابتر ساعت ۶ امروز صبح بازگشایی شد. میزان بارشها در ایرانشهر ۵۰ میلی متر و در مهرستان ۷ میلی متر گزارش شده است. و اکنون در شهرهای جنوبی استان شامل ایرانشهر، نیکشهر ،مهرستان ،سرباز ،قصرقند و خاش بارش ها بصورت رگباری و در پاره ای ساعات بصورت پراکنده تا شب ادامه دارد. میزان بارش ها در زاهدان و نصرت آباد ۵ تا ۲۰ میلی متر پیش بینی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.