قم -بانوان فعال در حوزه فیلم‌سازی تا ۲۵ تیرماه فرصت دارند، برای حضور در نشست‌های بانوان فیلم‌ساز قم «بافق» اعلام آمادگی کنند.

«بافق» محفلی برای بانوان فیلم‌ساز قم

به گزارش قدس آنلاین ،الهام هادی‌نژاد گفت: گروه هنری بانوان فیلم ساز قم که به اختصار «بافق» نامگذاری شده است، با حمایت انجمن سینمای جوان، بسیج هنرمندان، مرکز هنرهای قومی، بسیج و حوزه هنری قم شکل گرفته است.
وی ادامه داد: در قم جلسات مختلف نمایش و تحلیل فیلم برگزار می‌شود، لکن حضور برای خانم‌‎های فیلم‌ساز در این جلسات با محذوریت هایی همراه بود که با توجه به گستردگی حضور و فعالیت بانوان در این حوزه ایده اولیه تشکیل «بافق» رقم خورد.
هادی نژاد اضافه کرد: ایجاد کارگروه‌های تخصصی و برنامه ریزی در راستای رفع نیازهای حوزه ایده‌پردازی و عملیاتی فیلم سازی بر اساس ظرفیت بانوان هنرمند از اهداف نشست‌های بانوان فیلم‌ساز قم است.
وی با بیان اینکه آمار دقیقی از بانوان فعال در حوزه فیلم سازی قم در دست نیست، افزود: فعالین این حوزه، دانش‌آموختگان دانشگاه ها، انجمن سینمای جوان، حوزه هنری، سایر انجمن های هنری، آموزشگاه های آزاد و ... می باشند لذا تا کنون تجمع متمرکزی نداشته اند و آمار دقیقی از آنها در دست نیست؛ بنابراین یکی از اهداف «بافق» گردآوری اطلاعات بانوان فیلمساز قم می باشد.
هادی‌نژاد اضافه کرد: فراخوان عمومی دعوت از هنرمندان اعلام شده است و بانوان فعال در حوزه فیلم سازی تا ۲۵ تیرماه فرصت دارند با ارائه رزومه جهت عضویت در "بافق" اعلام آمادگی کنند.
دبیر گروه هنری "بافق" عنوان کرد: پس از پایان مهلت فراخوان زمان اولین نشست بر اساس دسته بندی اعضاء مشخص می شود، و جلسات به صورت چرخشی در انجمن سینمای جوان، بسیج هنرمندان، مرکز هنرهای رقومی بسیج و حوزه هنری قم برگزار می شوند.
وی در پایان با بیان اینکه استقبال بسیار بالایی از فراخوان "بافق" صورت گرفته است، عنوان کرد: با توجه به درخواست‌های بانوان علاقه مند به عرصه فیلم‌سازی به منظور عضویت در این نشست‌ها، برای این دسته از بانوان که فعالیت هنری مشخصی نداشته و صرفا علاقه‌مند عرصه فیلم‌سازی می‌باشند نیز نشست‌های عمومی در نظر گرفته شده است.
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.