قم- مراسم دومین گرامیداشت شهادت حجت الاسلام والمسلمین علی انصاری نیا بویراحمدی رییس فقید مجمع جهانی شیعه شناسی در قم برگزار شد.

مراسم دومین گرامیداشت شهادت رییس مجمع جهانی شیعه شناسی در قم برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم که شب گذشته با حضور جمعی از روحانیون و اساتید حوزه و خانواده معظم شهید و اقشار مختلف مردمی در در مسجد امام علی(ع) در خیابان شهید بیطرفان قم برگزار شد حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی به تبیین شخصیت این شهید و ویژگی های محبان امام علی(ع) در مکتب تشیع پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به زندگی این شهید و تلاش های وی در تبیین مکتب تشیع عنوان کرد:حجت الاسلام انصاری نیا سرباز واقعی نظام و انقلاب و پرورش یافته مکتب تشیع بود که با عشقی توصیف نایافتنی در جهت معرفی شیعه در جهان گام برداشت.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: وی از تلاشگران عرصه پژوهش و تبلیغ معارف ناب اهل بیت (ع) و از مدیران برجسته مراکز دینی به شمار می رفت که برای حوزه های علمیه شیعه ثمرات ارزنده ای بر جای گذاشت.

وی تصریح کرد: وی از مدرسان جوان در سطوح عالی حوزه بود که تالیفات و آثار مکتوب بیشماری را بر جای گذاشت به طوری که آثار وی و تلاش های ارزنده او همچون باقی الصالحاتی اثر گذار باقی مانده است.

وی بیان کرد:امثال شهید انصاری نیا تلاش کردند تا چهره واقعی شیعیان را به مردم معرفی کنند شیعیانی که با ویژگی های خود می توانند در تبلیغ دین و مکتب شیعه اثر گذار باشند.

حجت الاسلام میردامادی یادآور شد:تواضع، خشوع، کسب علم، معرفت و آشنایی با ائمه اطهار (ع) از دیگر ویژگی های مهم شیعیان است و محبان علی (ع) با رفتار و منش خود، جایگاه شیعه را نشان می دهند؛ در شیعیان ریاکاری و خشم و خصلت های ناشایست وجود ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد:برای شیعیان در احادیث بیش از دو هزار فضیلت روایت شده است که اگر شیعیان با این خصلت های مهم بیگانه باشند نمی توانند ادعا کنند که شیعه امام علی(ع) و اهل بیت(ع) هستند.

حجت الاسلام میردامادی تاکید کرد: گذشت و ایثار و از خودگذشتگی از مشخصات مهم شیعیان است و شهید انصاری نیا این گذشت و ایثار را به اثبات رساند و در راه انقلاب و نظام به مقام شهادت رسید.

وی بیان کرد: قم ام القرای جهان اسلام است و با وجود مراکز و موسسات بالنده فرهنگی باید نمونه و الگوی مهمی در نشان دادن ویژگی ها و خصلت های شیعیان باشد این شهر باید از هر نظری الگوی جهان اسلام قرار گیرد.

این استاد حوزه تصریح کرد: مکتب شیعه دارای تاریخچه ای دیرینه در کشور اسلامی ایران است و مردم ایران با همه وجود و از صمیم قلب وقتی با اهل بیت(ع) و زندگی آنان آشنا شدند این شیعه را برگزیدند در واقع رفتار و منش اهل بیت(ع) بهترین تبلیغ برای این مکتب بود.

وی تاکید کرد:جوانان باید با سیره اهل بیت(ع) آشنا باشند و در معرفی مکتب شیعه آن هم با رفتار و منش خود تلاش کنند در حقیقت شیعیان و محبان امام علی(ع) را با رفتار می شناسند.

حجت الاسلام میردامادی در پایان بیان کرد:رسالت مهمی بر عهده حوزه های علمیه و شیعیان در این زمینه قرار دارد و در عصری که شیعیان واقعا مظلوم مانده اند باید محبان امام علی(ع) به تبلیغ این مکتب بزرگ و انسان ساز بپردازند.

لازم به ذکر است حجت الاسلام والمسلمین علی انصاری نیا رییس فقید مجمع جهانی شیعه شناسی از اساتید نخبه و جوان‌ترین مدرس سطوح عالی بود همچنین وی روحانی بسیجی و فرمانده ایثارگر دفاع مقدس سالها با عارضه ریوی و قلبی ناشی از سموم شیمیایی و چندین جراحت شدید ناشی از ترکش و تیر مستقیم دست و پنجه نرم می‌کرد تا اینکه با مقام جانبازی به شهادت رسید.

گفتنی است وی متولد خرداد سال 46 در روستای ده شیخ در شهرستان بویراحمد می باشد و سالها در حوزه علمیه قم به کسب علم و معرفت پرداخت و لحظه‌ای از کار و تلاش و مجاهدت علمی و تدریس و تألیف و تبلیغ دست برنداشت.

 همچنین تلاش او در اثبات حقانیت خلافت بلافصل امیرالمومنین (ع) و عشق و ارادت کم نظیر وی به امیرالمومنین مایه مباهات بود و تأسیس مجمع جهانی شیعه شناسی در سال 79  و موسسه اندیشه اسلامی و فعالیت گسترده علمی و آموزشی و چاپ و نشر کتب و نشریات تخصصی شیعه شناسی و امام شناسی و حمایت از مبلغین بین‌المللی و برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های تخصصی عدیده و چاپ ۸۰عنوان کتاب در اثبات حقانیت تشیع و دفاع از منشور عقاید شیعه از عمده تلاش های وی به شمار می رود.

شهید انصاری نیا در جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان حضور فعال داشته و به مثام جانبازی نائل شد و در تیرماه سال 94 به شهادت می رسد و در گلزار شهداء قم در «امام زاده علی ابن جعفر(ع) آرام می گیرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.