یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : در جهت صیانت از امنیت و آرامش جامعه ، ضابطان قضایی با هرگونه جرم مشهود برخورد خواهند کرد.

مقابله با جرائم مشهود وظیفه ظابطان قضایی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، محمدرضا حبیبی در جلسه با مسئولان قضایی استان، با اشاره به مسائل مطرح شده اخیر راجع به حریم خصوصی بودن اتومبیل  اظهارداشت: در برخورد با جرائم مشهود ، ملاک مرئی و منظر عمومی است و هیچ کس نمی تواند با صرف این ادعا که اتومبیل حریم خصوصی است مرتکب جرم مشهود گردد.

وی افزود: قانون جرم مشهود را تعریف کرده و مصداق بارز آن ارتکاب جرم در مرئی و منظر مأمورین است که حتی در تعقیب اولیه و تشکیل پرونده و حفظ آثار جرم، ضابطان نیاز به دستور قضایی هم ندارد بنابراین زمانی که خودرو درمعابر عمومی متوقف یا در حال حرکت است اگر سرنشینان آن اعمم از مالک و غیر مالک داخل آن مرتکب جرمی می شوند که مصداق جرم ارتکابی در مرئی و منظر مأمورین را پیدا کند بعنوان جرم مشهود قابل تعقیب و برخورد است.

حبیبی بر اجرای قانون حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد گفت: این قانون ظرفیت بسیار خوبی است تا با حمایت از متولیان این فریضتین ، جامعه را به سمت تعالی سوق داد.

رئیس کل دادگستری استان افزود : باید به گونه ای عمل کرد تا متولیان امر به معروف و نهی از منکر بتوانند تأثیر مثبت و ارزشی خود را در جامعه داشته باشند و از طرفی نیز حاشیه هایی همچون موارد اخیر موجب تجری عده ای معلوم الحال در جامعه نگردد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.