اصفهان- مدیر کل بهزیستی استان اصفهان مهمترین دغدغه بهزیستی این استان را اشتغال پایدار معلولان عنوان کرد و گفت:کسب و کار موقت نمی تواند مشکلات معلولان را برطرف کند.

اشتغال پایدار معلولان مهمترین دغدغه بهزیستی استان اصفهان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید صادقی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ذات بهزیستی با مسؤلیت پذیری همراه است.

وی تاکید کرد: در سال جاری ۳ راهبرد اساسی بهزیستی شامل: توانمندسازی گروه های هدف(به ویژه زنان سرپرست خانوار، معلولان و کودکان بی سرپرست)، پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و همچنین مشارکت طلبی از مردم است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اعلام اینکه در این استان ۳۰۰ هزار نفر از بهزیستی خدمات می گیرند، گفت: اشتغال پایدار معلولان مهمترین دغدغه بهزیستی استان اصفهان است چرا که کسب و کار موقت نمی تواند مشکلات معلولان را برطرف کند.   

وی از دیگر دغدغه های بهزیستی استان اصفهان را پیشگیری از اعتیاد، کاهش آمار طلاق، کاهش آسیب های اجتماعی، در دسترس بودن خدمات، برنامه ریزی برای بیش از ۴۵۰ هزار نفر سالمند بالای ۶۰ سال خواند.

صادقی با اشاره به وجود ۱۳ اورژانس اجتماعی در استان اصفهان، افزود: در هفته بهزیستی بیش از ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در کشور افتتاح می شود که ۳ مرکز آن در شهرستان های تیران و کرون، بهارستان و سمیرم استان اصفهان می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: سالانه بیش از ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر معلول در کشور به دنیا می آیند که این سازمان در حوزه آموزش های پیشگیری از معلولیت سعی بر کاهش این روند دارد.

وی ادامه داد: حدود ۱۶ هزار مرگ ناشی از تصادفات در یک سال به وقوع می پیوندد که ۴ برابر این آمار افرادی هستند که دچار معلولیت و بی سرپرستی می شوند.

صادقی گفت: در استان اصفهان فعالیت های خوبی انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

در استان اصفهان ۱۲۰ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند

در ادامه این نشست خبری معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه به تدریج آگاهی و بینش مردم نسبت به خدمات بهزیستی افزایش یافته است، گفت: در استان اصفهان طی سال گذشته ۱۸۰ نفر از مردم به مراکز مشاوره خانواده مراجعه کرده اند تا از مشکلات خانوادگی خود جلوگیری کنند.

مجتبی ناجی ادامه داد: سال گذشته حدود ۷۵۰ هزار نفر در دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند، ۲۵ هزار نفر از مردم آموزش های پیش از ازدواج دیده اند و۶۰ هزار نفر هم با خط تلفنی صدای مشاور به شماره ۱۴۸۰ تماس گرفته اند.

وی یادآور شد: در استان اصفهان ۱۲۰ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که ۱۳ هزار نفر از آنها معلولان حسی(نابینا و کم بینا) هستند، ۷۵۰۰ نفر مشکل شنوایی دارند و مابقی آنها مشکلات ذهنی یا جسمی – حرکتی دارند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان اظهارکرد: دولت در ارتباط با مسکن معلولان طی سال های اخیر گام های ارزشمندی برداشته و ما انتظار داریم که همه خانواده های دارای ۲ معلول تا پایان امسال صاحب خانه شوند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزستی استان اصفهان ۱۴۰۰ نیروی انسانی در مراکز نگهداری معلولان و عقب ماندگان ذهنی خود دارد اما در مراکز تحت نظارت بالغ بر ۱۰ هزار نفر مشغول به خدمت رسانی به جامعه هدف هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.