یکصدسالگی مرکز آموزشی درمانی، روانپزشکی رازی جشن گرفته می‌شود.

جشن یک قرنی بزرگترین بیمارستان ایران در خاورمیانه

به گزارش قدس آنلاین، قدیمی ترین بیمارستان روان کشور که در سال ۱۲۹۷ شمسی تاسیس شده است، جشن گرفته می‌شود، در این رابطه رضا تهرانی زاده - مدیر روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی، روانپزشکی رازی عنوان کرد: براین اساس برای یکصدسالگی این بیمارستان قدیمی کشور، مراسمی با حضور مسئولان امر حوزه سلامت، مددجویان و کادر پزشکی در مهرماه امسال برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی، روانپزشکی رازی با تشریح قدمت فعالیت یک قرنی این بیمارستان توضیح داد: در سنوات شروع فعالیت این مرکز، سوله‌هایی در ناحیه جغرافیای دیگر مکان کنونی بیمارستان به صورت حوضچه‌هایی وجود داشت و بیماران دچار روان به صورت خاصی نگهداری می‌شدند و به دلیل همین روش‌های قدیمی نگهداری که هم اکنون نیز منسوق و آن سوله‌ها نیز تخریب شده است، مردم ذهنیت خوبی در گذشته به این مرکز نداشتند ولی هم اکنون به هیچ عنوان باورهایی چون نگهداری بیمار زنجیری در این بیمارستان وجود ندارد زیرا در حال حاضر دارو درمانی شرایط ایده آلی برای کنترل بیماران دچار اختلال روان به وجود آورده است.

گفتنی است، این مرکز به عنوان یکی از قدیمی ترین بیمارستان‌های روانی کشور در سال ۱۲۹۷ شمسی تاسیس شده است و به پاس خدمات شایان دانشمند بزرگ محمد بن ذکریای رازی به نام مرکز روانپزشکی رازی نامیده شد.

این مرکز در شرق شهر ری و دامنه جنوبی کوه بی بی شهربانو نزدیک بخش امین آباد در وسعتی حدود یکصد هکتار تاسیس شده است. در سال ۱۳۷۶ همزمان با پیشرفت‌های علمی - پژوهشی و درمانی - توانبخشی به (مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی رازی) تغییر نام داده شد.

این مرکز بزرگترین مرکز درمانی - آموزشی در خاورمیانه است و از سال ۱۳۷۴ زیر نظر مستقیم دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است که با بیش از هزار و دویست نفر از کارکنان (رسمی و قراردادی) و ظرفیت ۱۳۷۵ تخت مصوب به طور شبانه روزی خدمات روانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری، روانشناسی، کار درمانی، مددکاری (اعضای تیم درمان و توانبخشی) و خدمات کلینیکی و  پارا کلینیکی چون دندان پزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه، نوار قلب، الکتروآنسفالوگرافی، فیزیوتراپی، دارو درمانی و شوک به مددجویان ارائه می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.