شهرکرد-رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: بافت فرش باعث بروز و ظهور استعداد ایرانیان و سهم موثری در صادرات محصولات غیر نفتی دارد که می تواند در شکوفائی اقتصاد کشور سهم بسزائی داشته باشد.

سالانه بیش از ۳ میلیون متر مکعب فرش در کشور بافته می شود

به گزارش قدس آنلاین، حمید کارگر که به منظور شرکت در همایش ملی فرش دستباف به شهرکرد سفرکرده بود، ظهر شنبه و در حاشیه این نشست در گفتگو با قدس آنلاین،استان چهار محال و بختیاری را یکی از استان های فعال و خوش سلیقه در تولید فرش دستباف برشمرد و گفت: فرش چالشتر و اشکفتک و روستاهای چهارمحال در عرصه ملی شناخته شده اند و امروز کشورهای اروپائی یکی از خریداران عمده فرش چالشتر شهرکرد بشمار می روند.

کارگر خاطر نشان ساخت: سالانه بیش از  ۳میلیون مترمربع فرش در کشور تولید می شود که از این میزان ۲ میلیون متر مکعب به کشورهای اروپائی و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

وی به تحریم های اقتصادی چند ساله اخیر اشاره کرد و افزود: متاسفانه تحریم های ظالمانه کشورهای غربی صدمات و لطمات جبران ناپذیری به صنعت فرش وارد کرد که کشور ایران بسیاری از بازارهای جهانی را در عرصه صادرات فرش از دست داد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه استان چهار محال و بختیاری یکی از استان های فعال و تاثیر گذار در عرصه تولید و صادرات فرش در کشور محسوب می شود افزود: انتظار می رود با تلاش بخش خصوصی و دولتی در ارائه تسهیلات بانکی و تجهیزات فنی  و هنری در خصوص فرش دستباف به بافندگان خانگی و صنعتی فرش در استان تحولی بزرگ را شاهد باشیم.

کارگر تصریح کرد: سال گذشته با صادرات فرش به بیش از ۱۰۰ کشور مبلغ قابل توجهی ارز آوری  برای اقتصاد کشور داشته که این مبلغ در سال ۹۵  حدود۴۰۰ میلیون دلار بر آورد می شود.

شایان ذکر است همایش ملی فرش دستباف ظهر شنبه  با حضور استاندار،نمایندگان مردم شهرستانهای اردل ،فارسان کیار و نماینده مردم شهرستان لردگان و تعدادی از مسئولان و مقامات محلی و صنعتی در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی استان چهار محال و بختیاری برگزارشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.