قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: سال گذشته قزوین بین۳۱ استان کشور، رتبه ۶ کشور در رونق تولید را کسب کرده است.

قزوین رتبه ۶ رونق تولید را در کشور دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی پرزحمت در همایش روز ملی صنعت و معدن که ظهر شنبه در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین حدود پنج واحد تولیدی و صنعتی به صورت همزمان و ویدئوکنفرانس در استان به بهره‌برداری رسید.

وی ا فزود: برای ۱۰ هزار واحد صنعتی نیمه‌تمام تعطیل و فعال کشور و ۶ هزار واحد بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که بازسازی و نوسازی واحدهای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال هم مشمول این طرح است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود و قطع به یقین اثرات مطلوبی بر روی رونق تولید دارد.

پرزحمت با بیان اینکه طی سال گذشته استان قزوین از بین ۳۱ استان کشور رتبه ششم را در بحث رونق تولید کسب کرد، یادآور شد: واحدهایی که قصد بازسازی و نوسازی دارند از امروز می‌توانند در سایت رونق تولید ثبت‌نام کرده و از این فرصتی که دولت در اختیار آنان قرار داده است، به نحو مطلوب استفاده کنند.

این مسؤول مطرح کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای حوزه رونق تولید  کشور اختصاص یافته است که این اعتبار در سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: در بخش معدن کشور بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباید خام فروشی کنیم و این استان در حوزه معدن ظرفیت‌های مطلوبی دارد که باید از آن بهره‌برداری مطلوب کرد.

پرزحمت بیان کرد: در حوزه بازرگانی در مدت فعالیت دولت یازدهم، ۱۰ هزار و ۷۹۵ پروانه کسب در استان قزوین صادر شده و در بخش صادرات هم سال گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی کرده بود ۴۳۵ میلیارد دلار صادرات از استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با همت صادرکنندگان استان موفق شدیم ۶۷۵ میلیون دلار صادرات داشته باشیم که بیش از میزان پیش‌بینی شده توسط ستاد اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: همچنین در سال گذشته بیش از یک هزار کارت بازرگانی برای بازرگانان استان صادر شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.