دبیر کل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای برجام را دستاوردی بزرگ در حوزه منع اشاعه هسته ای دانست.

پایبندی ایران به تعهداتش ستودنی است/ برجام دستاوردی بزرگ در حوزه منع اشاعه

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت سازمان ملل، «آنتونیو گوترش» در این بیانیه که به مناسبت دومین سالگرد امضای برجام منتشر شده می نویسد: ۲ سال قبل کشورهای ۱+۵ (E۳/EU+۳) و جمهوری اسلامی ایران به یک توافق تاریخی که همان برنامه جامع اقدام مشترک است دست یافتند. توافقی که شورای امنیت سازمان ملل با قطعنامه ۲۲۳۱ آن را تائید کرده است.

گوترش در ادامه بیانیه خود آورده است: برجام دستاورد بزرگی در حوزه منع اشاعه تسلیحات هسته ای است و به ما نوید می دهد که پیچیده ترین مسائل را در حوزه هسته ای می توان از راه گفتگو، تفاهم و همکاری حل و فصل کرد. من اطمینان دارم که برجام بهترین راه برای حصول اطمینان از این است که برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز باشد و از تمامی کشورهای عضو سازمان ملل می خواهم از پیگیری بیشتر این توافق تاریخی حمایت کنند.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه آورده است: ۲ سال گذشته و من از تدوام اجرای برجام خوشحال هستم. من پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام را که از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی تائید شده می ستایم. من همچنین از تعهد دوباره طرف های دیگر امضا کننده برجام بر اجرای آن استقبال می کنم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.