در پی ناتوانی عربستان برای شکستن مقاومت مردم قطیف، ریاض به بهانه تهدید عملیات تروریستی در مساجد منطقه الشرقیه، خود را برای موج جدیدی از سرکوب و اعدام آماده می کند.

آل سعود موج جدیدی از اعدام و سرکوب شیعیان را تدارک می‌بیند

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه النبأ، در حالی که اقدامات تخریب گرانه و نظامی عربستان در شکستن اراده مردم قطیف با شکست مواجه شده است، این رژیم این بار با استفاده از گزینه تروریسم تلاش دارد تا مقاومت این مردم را بشکند.

بر اساس این گزارش در حالی که مردم العوامیه در قطیف بیش از دو ماه است که در محاصره نظامی و امنیتی آل سعود قرار گرفته و به صورت روزانه مورد هدف نظامیان این کشور قرار گرفته اند. عربستان ادعا کرده که عملیات های تروریستی قرار است نمازگزاران شیعه را در مساجد این منطقه هدف قرار دهد و پیش بینی کرده که این عملیات را داعش انجام خواهد داد.

النبأ گزارش داده که هشدارهایی که وزارت کشور عربستان به اهالی قطیف ابلاغ کرده است که قرار است مساجد العوامیه و القدیح هدف حملات تروریستی داعش قرار بگیرد در راستای طرح رژیم آل سعود برای حمله به غیرنظامیان شیعه به اسم عملیات تروریستی داعش است تا به این ترتیب از مقاومت مردم این منطقه برای دستیابی به حقوقشان انتقام بگیرد.

این شبکه که وابسته به معارضان رژیم آل سعود است گزارش داده که گزارش ها درباره وجود تهدیدهای امنیتی از روش های قدیمی عربستان برای توجیه حملات خود به غیر نظامیان است به ویژه که منطقه الشرقیه در این کشور در حال حاضر و در پی اعدام ۴ فعال شیعه ملتهب شده است.

بر اساس این گزارش تلاش برای توجیه حملات احتمالی رژیم آل سعود به مناطق شیعه نشین عربستان به راحتی قابل نقض است زیرا در طول ۲ ماه گذشته تمام ورودی ها و خروجی های این مناطق با حضور پر رنگ نیروهای امنیتی و ایست های بازرسی متعدد همراه بوده است و شهر العوامیه به صورت کامل در محاصره نیروهای امنیتی است و  از طرفی ۶ سال  است که نیروهای وزارت کشور عربستان کمربند امنیتی در قطیف ایجاد کرده اند به همین دلیل ورود تروریست ها به این مناطق غیر ممکن است مگر اینکه نیروهای وزارت کشور با تروریست ها همکاری کرده و مانع ورود آنها به این مناطق نشوند.

در عملیات های تروریستی پیشین که مساجد شیعیان را در منطقه شرقیه عربستان هدف قرار داده بود این پرسش را در ذهن شهروندان شیعه عربستانی ایجاد کرده در حالی که نیروهای وزارت کشور کمیته های امنیتی محلی که در سال ۲۰۱۵ برای حفظ امنیت مساجد و حسینیه ها ایجاد شده بودند را به راحتی بازداشت کرده چگونه نمی تواند مانع ورود تروریست ها به مناطق محل سکونت شیعیان شود.

سیاست های ریاض نهادهای امنیتی این کشور را در رأس فهرست متهمان حمله به منطقه شرقیه عربستان قرار  می دهد.  

حمزه شاخوری فعال حقوق بشر عربستانی نیز در واکنش به این مسأله اعلام کرد که آل سعود برای اجرای چندین ضربه انتقام جویانه علیه شیعیان العوامیه و قطیف، خود را آماده کرده است. شاخوری در صفحه توییتر خود نوشت که اعدام ۴ فعال حقوق بشر و تهدید به اعدام چند تن دیگر و تلاش برای یورش به خانه های مردم فقط در راستای پنهان کردن شکست آل سعود در بازداشت و زندانی کردن فعالان صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.