۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: 547542

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: علی رغم ثبات نرخ تخم مرغ در بازار اما قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری نوساناتی را داشته است.

تخم مرغ گران شد

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد طلاکش، از افزایش قیمت تخم مرغ خبر داد و گفت: علی رغم ثبات نرخ تخم مرغ در بازار اما قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری نوساناتی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳ هزار و ۸۵۰ تومان است، افزود: با این وجود نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ درب مغازه ها ۳۵۰ تومان است.

طلاکش در پاسخ به این سوال که هر عدد تخم مرغ با نرخ های بالاتر از ۳۵۰ تومان درب مغازه ها به فروش می رسد، گفت: دستگاه های نظارتی باید وارد میدان شوند چرا که بازار خرده فروشی دست ما نیست.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به آخرین وضعیت تولید تخم مرغ بیان کرد: با وجود آنکه میزان قابل توجهی مرغ تخم گذار در پی شیوع آنفولانزا حاد پرندگان از بین رفت اما به سبب مدیریت تولید توسط صنف و وزارت جهاد مشکلی در بحث تولید نداریم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ تصریح کرد: بعد از اعلام پاک شدن کشور از شیوع آنفولانزا حاد پرندگان ۱۷۰۰ تن تخم مرغ به افغانستان و ۶۰ تن به صورت آزمایشی به قطر صادر شد.

به گفته طلاکش با وجود نبود مزیت قیمتی و حمایت از صادرکنندگان طی هفته های اخیر صادرات به صفر رسیده است چرا که امکان رقابت با سایر رقبا در بازارهای هدف وجود ندارد.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با انتقاد از بی توجهی به پرداخت خسارت مرغداران تصریح کرد: تا کنون تنها ۱۵ درصد خسارت مرغداران در پی شیوع آنفولانزا حاد پرندگان پرداخت شده که به دلیل نبود نقدینگی لازم امکان تضمین پایداری تولید وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.