وزیر خارجه آل خلیفه به جای محکوم کردن بسته شدن مسجدالاقصی، عملیات استشهادی جوانان فلسطینی را محکوم کرد.

حمایت آل خلیفه از صهیونیست ها/ عملیات استشهادی در قدس اشغالی شد

به گزارش قدس آنلاین، خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در صفحه رسمی خود بر روی شبکه اجتماعی توییتر از اقدام شهادت طلبانه جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی انتقاد کرد و این اقدام را نقض قراردادهای بین‌المللی دانست.

وی مدعی شد که نماز در مسجدالاقصی حق مسلمانان است، اما کشتن نیروهای پلیس اسرائیل بر خلاف معاهدات بین‌المللی بویژه کنوانسیونهای چهارگانه ژنو  است.بحرین

پیش از این محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عملیات استشهادی جوانان فلسطینی را محکوم کرد.

این در حالی است که گروه‌های مختلف فلسطینی اقدام رژیم صهیونیستی در بسته شدن مسجدالاقصی را محکوم و آن را اعلام جنگ از سوی این رژیم دانستند.

صبح جمعه در پی یک عملیات استشهادی جدید در نزدیکی باب‌العمود در داخل محوطه مسجدالاقصی در قدس اشغالی، سه فلسطینی به شهادت رسیدند و پنج صهیونیست نیز زخمی شدند که دو تن از صهیونیست‌ها در پی شدت جراحات وارده به هلاکت رسیدند.

در پی این عملیات، پلیس رژیم صهیونیستی دروازه های شهر قدیمی در قدس و مسجدالاقصی را بست و به نمازگزاران اجازه ورود به این مسجد را نداد و  از ورود شیخ حسین به مسجدالاقصی جلوگیری کرد.

این نخستین بار از سال ۱۹۶۷ میلادی به شمار می‌رود که رژیم صهیونیستی مانع از برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی شد و اجازه نداد که صدای اذان از داخل این مسجد پخش شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.