استعمار فرانو تعبیری است که توسط رهبر معظم انقلاب خلق شده است. استعماری است که مجری طرح‌های نوین استعماری است و با استفاده از افرادی از دل جوامع مسلمان علیه خود آن‌ها اقدام می‌کند.

حمله رسانه‌ای صهیونیسم به ایران اسلامی با استعمار فرانو

به گزارش قدس آنلاین، چند روز گذشته توییتی از محسن رضایی در فضای مجازی منتشر شد که نکات قابل تأملی درباره فعالیت‌های جریان‌های مذهبی تندرو و پان ایرانیسم علیه اسلام بود. او دراین توییت به دست داشتن آل سعود و صهیونیسم در زمینه سازی اختلاف‌های مذهبی در کشور اشاره کرد.

این توییت در حالی با بازخورد اندک از مقابل دیدگان کارشناسان حوزه فرهنگ عبور کرد که سال‌هاست کارشناسان این فرهنگ و دین از وجود چندین مراکز شیعه شناسی در حیفا و تل آویو خبر می‌دهند و در چند ماه اخیر نیز خبر تأسیس چنین مرکزی در عربستان سعودی در برخی رسانه‌های عربی منتشر شد. بی‌گمان وجود این مراکز به پشتوانه فکری جریان‌های مذهبی تندرو در فضای مجازی و رسانه‌ای تبدیل شده و خواهد شد. رخدادی که روزهای اندلس مسلمانان را در ذهن تداعی می‌کند.

حجت الاسلام محمد فروهر، مدیر رسانه معاونت پژوهشی حوزه علمیه قم، کارشناس فضای مجازی و مدرس حوزه و دانشگاه در گفت وگو با قدس به تحلیل این جریان‌های فکری پرداخته است.

***

 مدتی است توهین به مقدسات از دو ناحیه افراطیون مذهبی و پان ایرانیسم‌های افراطی صورت می‌گیرد. برخی ریشه شکل گیری و توسعه این اتفاق را در بیرون مرزها می‌بینند. به باور شما نقش صهیونیسم و آل سعود در این ارتباط چیست؟

مدتی است، تب این مسئله در کشور ما خیلی زیاد شده است. اگر بخواهیم نگاه ریشه‌ای به علل شکل گیری و بروز توهین به مقدسات داشته باشیم، باید نگاه تاریخی داشته باشیم، زیرا از زمانی که حق بوده، باطلی برای مقابله وجود داشته، زیرا منافع آنان در گسترش باطل است. طبق فرموده قرآن، حق مانند موج آبی است که کف‌های روی خود را می‌برد و نابود می‌کند، بنابراین اهل باطل همواره نگران ازبین رفتن هستند و برای ماندن و منفعت طلبی دست و پا می‌زنند، غافل از اینکه کف روی آب رفتنی است؛ جاء الحق و زهق الباطل.

این تقابل از ابتدای تاریخ بوده، هست و خواهد بود. در دنیای امروز نیز جریان باطل برای ادامه حیات با برنامه ریزی، چشم انداز به آینده و عملیاتی دست به اقدام برای مقابله با حق می‌زنند. اما این دو جریانی که امروز مقدسات دینی را مورد هجوم قرار داده‌اند، به سمت طراحی فرانو رفته و از سبک‌های سنتی فاصله گرفته‌اند.

در توضیح این مسئله باید بگویم ما سه نوع استعمار داریم، استعمار سنتی که سرزمین‌ها را در نظر داشت. استعمار نو که انسان‌ها را مد نظر قرار داشتند و به عنوان مثال پادشاه یک کشور را تحت سلطه خود در می‌آوردند. استعمار به سد جمهوری اسلامی که برخورد کرد، از استعمار فرانو استفاده کردند. در این روش نه با سرزمین کار دارند و نه افراد، بلکه با قلب و دل‌های مردم سرزمین کار دارند. این جریان برای عوام‌فریبی از پوسته دین استفاده می‌کنند. استفاده از فناوری روز و پوسته دین یکی از ترفندهای استعمار فرانو است. شبکه‌های ماهواره‌ای که در اختیار این جریان هاست، بخشی از ترفندهای نوین استعمار فرانواست. شبکه‌ای مانند اهل البیت در دل آمریکا و منابع مالی گسترده چرا دم از شیعه بودن می‌زند، در حالی که هدفی جز تفرقه افکنی و توهین به مقدسات دینی اهل سنت ندارد. رفتار فردی که ادعای شیعه بودن دارد، کاملاً تکفیری است. لبه دیگر این جریان، جریان تکفیری و سلبی وهابی است که به بزرگان شیعه توهین می‌کنند. این جریان تکفیری مانند قیچی به جان جهان اسلام افتاده و درحال پیشروی است و به فرموده رهبر معظم انقلاب هر دو جریان از یک آبشخور تغذیه می‌شوند.

استعمار فرانو مجری این حملات مذهبی- فرهنگی است یا پشتوانه آن؟

استعمار فرانو تعبیری است که توسط رهبر معظم انقلاب خلق شده است. استعماری است که مجری طرح‌های نوین استعماری است و با استفاده از افرادی از دل جوامع مسلمان علیه خود آن‌ها اقدام می‌کند. کاری که این جریان استعماری با آل سعود کرد را ببینید؛ در بهترین سرزمین جهان اسلام شیرازه حکومت سعودی گرفته شده است و تنها مطیع غرب شده است. در این جریان، دست‌های نه چندان پنهان آل سعود و صهیونیسم را می‌بینیم. حتی منافقین نیز در این استعمار فعال هستند. همایش اخیر آن‌ها در فرانسه بر این ادعای ما صحه می‌گذارد؛ زیرا سردمداران آن‌ها تأکید کردند از جریان‌های ضد نظام فعال در ایران حمایت می‌کنند. در طول تاریخ اسلام، همیشه پشت هر اتفاق ناخوشایندی یهود بوده است و امروز صهیونیسم با طراحی برنامه‌های جدید تمام قد در برابر اسلام ایستاده، زیرا جایگاه خود را در معرض آسیب می‌بینند. علت مقابله این جریان با جمهوری اسلامی، اختلاف ایدئولوژیک است. ایدئولوژی جمهوری اسلامی، ایدئولوژی امام حسین(علیه‌السلام) است که تمام قد دربرابر ظلم می‌ایستد و طبیعی است که غرب نیز با این تظلم خواهی مقابله کند.

آسیب‌های استعمارفرانو در جهان اسلام چیست؟

تلاش جدی استعمار فرانو ضربه زدن به نقطه اصلی اسلام است. یقین داشته باشید، صهیونیسم کاری با ایرانی بودن ما ندارد و اینکه امروز با ایران مشکل دارند، این است که جمهوری اسلامی مصداق عینی و عملی ایران است، وگرنه پیش از انقلاب هم مردم ما مسلمان بودند و مناسک خود را به جا می‌آوردند، اما امروز برنامه‌های ما در امتداد رسیدن به اهداف متعالی اسلام است و این موجب ترس دشمن شده است.

*نقش سیاست‌های اسلام و توجه به اسلام سیاسی در ایران در رویکرد غرب به جمهوری اسلامی چیست؟

این ایدئولوژی و رویکرد جمهوری اسلامی است. «میشل فوکو» پس از فروپاشی کمونیسم گفت، تنها ایدئولوژی زنده جهان لیبرالیسم است، اما بعدها حرفش را پس گرفت و گفت امروز یک ایدئولوژی زنده به نام اسلام گرایی خمینی پا به عرصه گذاشته است. از این جهت از ایران اسلامی می‌ترسند که جمهوری اسلامی نگاه تمدن نوین جهانی دارد، زیرا طبق فرمایش قرآن، دین باید فراگیر باشد و به همین دلیل خود را گرفتار می‌بینند و موضع گیری می‌کنند. از طرف دیگر، قرآن می‌فرماید دشمنان شما دست بردار نیستند تا شما را مانند خود کنند و از آن‌ها تبعیت کنید. برخی تصور می‌کنند سازش اثر گذار است، اما سازش تا کجا؟ سازش بر سرچند سانتریفیوژ نیست، سازش اصل عقیده است. دشمن برای دستیابی به اهداف خود از همه ابزارهای هنری استفاده می‌کند. فیلم و داستان و... بخشی از ابزار استعمار فرانواست. نکته دیگر اینکه پس از اصل اسلام، سراغ مصادیق می‌روند. در نخستین گام «ایران هراسی» را در دستور کار قرار می‌دهند، فیلم هایی مانند۳۰۰ و آرگو می‌سازند، تحریم اقتصادی و منزوی کردن ایران را عملی می‌کنند تا ایران به سمت خط پایان حرکت کند. مرحله بعدی هجمه گسترده علیه فکر و روح جوان است. تهاجم فرهنگی که در امتداد استعمار فرانواست، یکی از آسیب‌های جدی این حرکت ضد مذهبی به شمار می‌رود. چهار دهه است که غرب به دنبال رسیدن به اهداف خود است، اما نه تنها نتوانست به این اهداف دست پیدا کند، بلکه امروز شاهد اقتدار فرهنگی و نظامی جمهوری اسلامی است. به همین دلیل چشم طمع از فضای فرهنگی برنداشته‌اند و با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها مغز ایرانی را هدف قرارداده‌اند. نتانیاهو در این باره گفت، با تلویزیون به ایران حمله کنید تا خلاقیت و فکر جوان ایرانی را مسدود کنید و ارزش‌های زن ایرانی را از او بگیرید. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، بهمن اطلاعات بر سر مخاطب ایرانی فرو می‌ریزد و کسی نیست با این جریان مقابله کند.

راهکارهای مقابله با این آسیب‌ها چیست؟

قرآن برای مقابله با این مشکلات می‌فرماید: واعدوا لهم مستطعتم من قوه. حضور قدرتمند در برابر همه جریان‌های دشمن توصیه قرآن است. در برابر جنگ روانی دشمن و ایران هراسی و اسلام هراسی باید در این زمینه قدرتمند ظاهرشد.

مسئله بعدی در بعد تهاجم فرهنگی باید کار فرهنگی انجام بدهیم. باید برای قلب و ذهن جوان برنامه ریزی کنیم، با برنامه‌های جذاب و مبتکرانه برای ذهن جوان خوراک فرهنگی تهیه و از قالب‌های هنری و رسانه‌ای استفاده کنیم. در عرصه فضای مجازی نیز رهبری فرمودند، فضای مجازی قتلگاه جوانان شده، زیرا بخش عظیمی از این فضا در دست دشمن است. برای مقابله با دشمن، باید این فضا را در دست بگیریم و برای تبلیغ معارف دینی استفاده کنیم. هدف صهیونیسم از این برنامه ایجاد اختلاف نیابتی در کشور است. همان گونه که جریان‌های درون نظام در برخی میدان‌ها به جای وحدت در پیشبرد اهداف انقلاب، در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند. کاش خیلی زود از این خواب غفلت بیدار شوند و اجازه ایجاد این اختلاف افکنی به دشمن قسم خورده ندهند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.