معاون وزیر راه گفت: طرح تهیه شده از سوی سازمان نوسازی برای محله کن در حال بررسی است.

طرح تهیه شده از سوی سازمان نوسازی برای محله کن در حال بررسی است

به گزارش قدس آنلاین،  عباداله فتح اللهی به همراه مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پیروز حناچی، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی از وضعیت بافت های فرسوده و باغات محله کن بازدید میدانی به عمل آورد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از بازدید میدانی از محله کن، در جلسه ای که به منظور رسیدگی به وضعیت بافت های فرسوده و باغات این محل برگزار شد، با اشاره به طرح تفصیلی تدوین شده به منظور برون رفت از مشکلات محله کن، بر ضرورت پیگیری و بررسی مسائل و مشکلات بافت های فرسوده در این محله تأکید کرد.

کواکبیان خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از این منطقه انجام شد، وضعیت بافت های فرسوده و باغات محله چه از سمت شمال بزرگراه همت و چه از سمت جنوب به دقت مورد ارزیابی قرار گرفت و درخواست ما از دبیر محترم شورای عالی شهرسازی و معماری ایرانی این است که وضعیت نوسازی این محله با تأکید ویژه ای مورد پیگیری قرار گیرد.

پیروز حناچی، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه با بیان این که مسائل و مشکلات کن، چند بحث عمده دارد که باید بتوان آن ها را رفع نمود، تصریح کرد: بخشی از این مسائل از جمله تدقیق طرح تفصیلی محله به منظور ایجاد مسیرهای مناسب برای تردد، شهرسازی مناسب در محدوده بافت قدیمی کن که بافتی تاریخی هم محسوب می شود و مسائلی از این دست، حق شماست و ما نیز وظیفه داریم آن ها را پیگیری کنیم.

وی در این باره توضیح داد: در مورد سایر مسائل مثل بحث باغات محل، می بایست به گونه ای عمل نمود که علاوه بر حفظ شدن منافع مالکین، از تخریب باغات جلوگیری گردد و در عین حال بر کیفیت آن ها نیز افزوده شود. تمام تلاش ما نیز بر این اساس است، اما این کار میسر نخواهد شد، مگر این که تمامی ذی نفعان نیز آن را باور داشته باشند و در این خصوص همکاری نمایند.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: طرح تهیه شده از سوی سازمان نوسازی برای محله کن در حال بررسی است و بخش مربوط به بافت های فرسوده مسکونی موجود در این محل در اولویت اقدام قرار گرفته است که با حفظ همه جوانب در جهت تبدیل آن به طرح تفصیلی تلاش می کنیم تا سازمان نوسازی بتواند به کمک دفتر خدمات نوسازی مستقر در این محله آن را پیگیری کرده و به نتیجه برساند.

حناچی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد تا با پیگیری مسئولان در استان تهران و دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری و اتفاق نظر میان شورای مذکور با شهرداری و سازمان نوسازی و همچنین یاری مالکان، ذی نفعان و معتمدین محله کن، تصمیم سازی و تصمیم گیری های شایسته ای برای حل معضلات و مشکلات بافت های فرسوده این محل صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این جلسه ضمن قدردانی از عزم و اراده ی علما و ریش سفیدان محله کن برای نوسازی بافت های فرسوده محله، خاطرنشان کرد: وحدت و هماهنگی که میان دولت، مجلس، مدیریت شهری و معتمدین محله کن برای حل مسائل و مشکلات محله ایجاد شده است، بزرگترین انرژی و قدرت لازمه برای رفع مشکلات این محل است.

فتح اللهی با اشاره به این که تدقیق طرح تفصیلی کن با هدایت تیم فنی راه و شهرسازی و شهرداری صورت گرفته که بخش نقطه ثقل سکونت و جمعیت این محله را تعیین تکلیف می کند، خواستار بررسی و تأیید نهایی هر چه سریعتر این طرح از سوی دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی شد.

بررسی و ارائه راهکار جهت رفع مشکلات ثبت اسناد قولنامه ای برای اخذ پروانه در محله کن و همچنین وام نوسازی از جمله دیگر مسائلی بود که از سوی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه مطرح شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.