تشکیلات خودگردان فلسطین به‌رهبری عباس به‌جای محکوم کردن عملیات استشهادی باید به همکاری‌های امنیتی برای سرکوب گروه‌های فلسطینی پایان دهد چرا که اگر این تشکیلات برگه برنده‌ای در مذاکرات هم داشته باشد به‌فضل مقاومت این جوانان و عملیات شهادت‌طلبانه آنان است و تجربه ثابت کرد که تنها با فشار بر رژیم صهیونیستی می‌توان این رژیم را وادار به امتیازدهی کرد.

به گزارش قدس آنلاین، عملیات استشهادی روزهای گذشته در مسجد الاقصی ثابت کرد که انتفاضه ملت فلسطین به‌رغم تصور برخی از گروه‌های فلسطینی که راه سازش را در پیش گرفتند به راه خود ادامه می‌دهد و آن دسته از گروه‌های فلسطینی که دنبال استمرار روند سازش هستند، باید خود را با ملت و گروههای جهادی هماهنگ کنند نه با نشستن پشت میز مذاکرات سازش. عملیات شهادت طلبانه مسجد الاقصی حامی این پیام اساسی به رژیم‌های عربی بود که نمی‌توانند به‌جای ملت فلسطین تصمیم بگیرند و این عملیات ثابت کرد که آرمان ملت فلسطین زنده است و شعله‌های انتفاضه هرگز خاموش‌شدنی نیست.

تشکیلات خودگردان فلسطین به‌رهبری عباس به‌جای محکوم کردن عملیات استشهادی باید به همکاری‌های امنیتی برای سرکوب گروه‌های فلسطینی پایان دهد چرا که اگر این تشکیلات برگه برنده‌ای در مذاکرات هم داشته باشد به‌فضل مقاومت این جوانان و عملیات شهادت‌طلبانه آنان است و تجربه ثابت کرد که تنها با فشار بر رژیم صهیونیستی می‌توان این رژیم را وادار به امتیازدهی کرد. گروه‌های فلسطینی در چنین شرایطی باید با کنار گذاشتن اختلافات و شکاف‌های داخلی هرچه سریعتر به وحدت برسند چرا که در سایه این وحدت می‌توانند آرمان ملت فلسطین را محقق کنند. اختلافات در این سال‌ها باید تجربه گرانسنگی برای این گروه‌ها بوده باشد که در سایه اختلاف و شکاف‌ها نمی‌توان اهداف مورد نظر را محقق کرد و جز درجا زدن و امتیاز دادن به طرف مقابل چیزی عاید آنها نخواهد شد، مضاف بر اینکه در چنین شرایطی نباید هیچ امیدی به کمک برخی از رژیم‌های عربی داشت چرا که این رژیم‌ها علاوه بر مشکلات داخلی که گریبانگیر آنها شده، خودشان با یکدیگر درگیرند و عملاً مسئله فلسطین از دستور کار این رژیم‌ها خارج شده است.

اتحادیه عرب: اقدامات اسرائیل در قدس، تندروی را بیشتر می‌کند

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب گفت که اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی به تشدید تندروی و افزایش بحران می‌انجامد. در پی این عملیات، پلیس رژیم صهیونیستی دروازه های شهر قدیمی در قدس و مسجدالاقصی را بست و به نمازگزاران اجازه ورود به این مسجد را نداد و  از ورود شیخ حسین به مسجدالاقصی جلوگیری کرد. این نخستین بار از سال ۱۹۶۷ میلادی به شمار می‌رود که رژیم صهیونیستی مانع از برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی شد و اجازه نداد که صدای اذان از داخل این مسجد پخش شود.

مفتی سعودی: مسجدالاقصی را برای یهودیان رها کنید

درحالی که اتحادیه عرب اقدامات اخیر صهیونیست ها را تندروی خوانده بود، اما در کمال تعجب این "احمد بن سعید القرنی" مفتی سعودی بود که در چند توییت متوالی در صفحۀ خود ادعا کرد که مرگ در راه مسجد الاقصی شهادت نیست.وی نوشت: آیا حرمت خون مسلمان فلسطینی کمتر از مسجد الاقصی است؟ از خدا بترسید و خون مردم را مباح نکنید، چه‌کسی گفته است که مرگ در راه مسجد الاقصی شهادت است؟ القرنی از مردم فلسطین خواست از رهبران ماجراجوی خود پیروی نکنند، زیرا فلسطینی‌ها هیزمِ جنگی محکوم به شکست شده‌اند.

وی در توجیه ادعای خود نوشت: یهودیان از مسجد الاقصی دست نخواهند کشید زیرا آنان همانند روباهی هستند که ملخی به دست آورده. از آن گذشته، اعراب، برای آزادی قدس، لشکری نخواهند فرستاد و به این ترتیب کاری که حماس می‌کند هلاکت محض است و خدا دستوری در این زمینه نداده است.این مبلغ سعودی همچنین مدعی شد هیچ دلیلی از قرآن و سنت وجود ندارد که ثابت کند در صورت ضعف و نداشتن نفر و مهمات همچنان باید با دشمن بجنگند.وی افزود: مسجد الاقصی مال ماست نه یهودیان اما فقط زمانی به ما برمی‌گردد که خداوند دستور دهد و توپ و تانک و قدرت داشته باشیم نه این‌که به چاقو و سنگ متوسل شویم.

قطر نیز بسته شدن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی را محکوم کرد

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام صهیونیست‌ها در بستن دروازه‌های مسجدالاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی، تأکید کرد که بستن حرم قدس و اعلام این منطقه به عنوان منطقه نظامی و ممانعت از ورود نمازگزاران، تجاوزی خطرناک به حرم مقدس و تحریم احساسات میلیون‌ها مسلمان در جهان است. قطر همچنین از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود برای توقف این تجاوزات عمل کند.

این عملیات شهادت‌طلبانه در زمانی انجام شد که آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی در صدد انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس است و این را بارها مقامات آمریکایی اعلام کردند. عملیات شهادت‌طلبانه دیروز فلسطینیان بار دیگر نشان داد که قدس «خط قرمز» ملت فلسطین است و گروه‌های مبارز فلسطینی به هیچ وجه اجازه تعدی به این مکان مقدس و تغییر بافت سیاسی و جمعیتی آن را نخواهند داد و به رژیم صهیونیستی و نیز همپیمان دیرین این رژیم یعنی آمریکا اجازه نخواهند داد که طرح‌های شوم خود را در قبال قبله اول مسلمانان جهان به مورد اجرا درآورند. این عملیات حامل این پیام به صهیونیست‌هاست که ملت فلسطین هرگز و تحت هیچ شرایطی حاضر نیست از آرمان خود دست بکشد و از اراضی اشغالی خود به‌نفع این رژیم کوتاه بیاید و هر زمانی و در هر مکانی حاضر است امنیت این رژیم را به خطر بیندازد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.